سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون: تعداد نظاميان آمريکايی در افغانستان افزایش می‌یابند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تعداد نظامیان این کشور در افغانستان در سال2015 بیشتر از مقدار اعلام شده باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه اعلام کردند تعداد نظامیان این کشور در افغانستان در سال دو هزار و پانزده بیشتر از پیش بینی ها خواهد بود.

تنی چند از مسئولان پنتاگون که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند در ابتدا قرار بود آمریکا تعداد نظامیان خود را در افغانستان در سال آینده به 9800 نفر کاهش دهد ولی تصمیم گرفته شده است علاوه بر این تعداد، بین 400 تا 700 نظامی آمریکایی دیگر هم تا زمستان آینده در افغانستان باقی بمانند که وظیفه کمک به نیروهای نظامی افغان را بر عهده خواهند داشت.

گفته می شود این تغییر در تعداد نظامیان باقی مانده در افغانستان در سال 2015، در واقع به سبب تاخیر در امضای توافق نامه دوجانبه امنیتی میان واشنگتن و کابل ایجاد شده که متعاقب آن، اجرای توافق نامه ها با کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مورد استقرار نیروهایشان در افغانستان از سال آینده نیز دچار مشکلاتی شده است.

 دولت آمریکا بارها بر این موضوع تاکید داشته است که ماموریت رزمی نظامیان آن کشور در افغانستان اواخر امسال با خروج نیروهای ناتو به پایان می رسد و نظامیانی که در افغانستان باقی می مانند تنها به آموزش نظامیان ارتش آن کشور خواهند پرداخت.

اما واشنگتن هفته گذشته موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد نظامیان آمریکایی باقی مانده در افغانستان به نظامیان آن کشور در مبارزه با طالبان کمک خواهند کرد.

"جان کربی" سخنگوی پنتاگون در همین رابطه گفت: "اگر طالبان بخواهد تهدیدی برای نیروهای آمریکایی یا افغان محسوب شوند، ما هنوز هم این حق را برای خود قائلیم که در صورت نیاز برای مقابله با آنها وارد عمل شویم."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.