سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلومبرگ:

"زنان" تایلندی، موفق ترین "زنان" جهان در به دست گرفتن پست های مدیریتی

پایگاه خبری بلومبرگ روز سه شنبه اعلام کرد: در رقابت بر سر تصدی پست های مدیریتی در بانک مرکزی تایلند، زنان گوی سبقت را از مردان ربوده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، انتصاب ژانت یلن به عنوان رییس بانک مرکزی آمریکا در سال جاری به عنوان یک گام دیگر به سوی برابری جنسیتی، مورد استقبال جهان قرار گرفت.

اما، بانک مرکزی تایلند که مجری سیاست های پولی دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا است، بانکی است که 31 نفر از مجموع 60 مدیر ارشد آن، زن هستند.

در سال 2006، برای نخستین بار یک زن به ریاست بانک مرکزی تایلند انتخاب و در سال 1966 نیز برای نخستین بار یک زن عهده دار پست قائم مقامی این بانک گردید.

همچنین از 85 کارورز پذیرفته شده در برنامه تابستان امسال این بانک، 58 نفر خانم بودند.

نیم قرن سیاست استخدام و تشویق بانوان، بانک مرکزی تایلند را در داشتن زنان توانمند، پیشاپیش بانک های مرکزی کشورهای توسعه یافته جهان قرار داد.

بانک مرکزی آمریکا دو زن در هیات مدیره خود دارد که یکی از آنها یلن است و از 12 نفری که ریاست این بانک را برعهده داشتند، دو نفر زن بودند.

تنها یک نفر از 9 عضو شورای سیاستگذاری بانک مرکزی ژاپن زن است و در میان شش عضو هیات اجرایی بانک مرکزی اروپا نیز فقط یک نفر زن است. همچنین تنها دو کرسی از 24 کرسی هیات مدیره بانک مرکزی اروپا در اختیار زنان است.

کارولین فروند از مقامات ارشد موسسه اقتصاد بین الملل پترسون واقع در واشنگتن و از اقتصاددانان سابق بانک جهانی گفت: داشتن زنان در سمت های مهم بانک های مرکزی، به لحاظ برخورداری از تنوع ایده ها مهم است.

وی افزود: به عبارت دیگر، استفاده نکردن از زنان در مشاغل مدیریتی، خطر گروه زدگی را افزایش می دهد و ممکن است خطرات مهم نادیده گرفته شوند زیرا تمام اعضا دارای یک پس زمینه هستند و اولویت هایشان یکی است.

پس از وقوع بحران مالی سال 1997 جهان که از تایلند شروع شد، رهبری اصلاحات را تاریسا واتیناگاسه رییس سابق بانک مرکزی تایلند و دارای مدرک دکتری در رشته اقتصاد از دانشگاه واشنگتن، برعهده گرفت و با موفقیت این کشور را از بحران خارج کرد.

وی در سال 2006 به سمت ریاست بانک مرکزی تایلند انتخاب شد و تا سال 2010 رهبری این بانک را برعهده داشت.
/انتهای پیام
منبع: ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.