سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسرده نشوید؛

آیا می دانید چه سنی کمترین رضایت از زندگی را همراه خود دارد؟!

به تازگی تحقیق جالبی روی مردم ۱۶۰ کشور دنیا انجام شده است با هدف اینکه سن بحرانی که در آن انسان‌ها، کمترین رضایت‌مندی از زندگی را دارند، مشخص شود. این مطالعه از نظر حجم نمونه به صورتی انجام شد که قابل تعمیم به ۹۸ درصد دنیا است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات بابشگاه خبرنگاران؛ به تازگی تحقیق جالبی روی مردم ۱۶۰ کشور دنیا انجام شده است با هدف اینکه  سن بحرانی که در آن انسان‌ها، کمترین رضایت‌مندی از زندگی را دارند، مشخص شود. این مطالعه از نظر حجم نمونه به صورتی انجام شد که قابل تعمیم به ۹۸ درصد دنیا است.





نتیجه این مطالعه تأییدکننده حدس‌های قبلی ماست:
در میان‌سالی یعنی در سنی بین ۴۵ تا ۵۴ سالگی بیشتر مردم، دچار نوعی ناراضیتی از زندگی‌اند، یعنی از یک سو دیگر در خود جوانی و انرژی برای تغییر را نمی‌بینند و از سوی دیگر از نظر روانی آن حالت تسلیم و تحمل و تجربه کهنسالی را ندارند. بنابراین اگر نمودار رضایت از زندگی را رسم کنیم، می‌بینیم که شکلی شبیه U دارد.



اما خب، این نمودار بیشتر در کشورهای ثروتمند انگلیسی‌زبان صادق است و در کشورهای آفریقایی و کشورهای جدا شده از شوروی سابق، آمریکای لاتین و کارائیب، هر چه سن بالاتر می‌رود، میزان رضایت از زندگی کمتر می‌شود. این مسئله می‌تواند به این خاطر باشد که سیستم‌های بهداشتی و بیمه حمایت‌گر از کهنسال‌ها در این کشورها به قوت کشورهای جهان اولی نیستند.

برچسب ها: دریچه ، age ، بحرانی ، کمترین ، رضایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.