سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار سرمایه طی دیروز و امروز؛

انتظارات مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری در بازار سرمایه است

انتظارات در بازار سرمایه مهمترین عامل تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران است و این انتظارات معمولا روند بازار را شکل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در توضیح روند بازار سرمایه در روز گذشته و جاری می توان گفت: روز گذشته در اوج بازار مثبت اکثر خریدهای خرد توسط حقیقی‌های بازار انجام شد،و در این شرایط معمولاً در بازار یکسری از سرمایه‌گذاران به طور هیجانی تصمیم می‌گیرند و در صف‌های فروش یا خرید می‌نشینند.
 
روز گذشته شاخص کل بورس با روند صعودی به واسطه انتظارات مثبت ایجاد شده در سرمایه‌گذاران به کار خود پایان داد و امروز با مشخص شدن نتیجه مسائل اقتصادی خاج از بورس موجب شد تا ، سهامداران به طور هیجانی در صف‌های فروش بنشیند.
 
بر این اساس در چنین شرایطی معمولاً در زمان‌هایی از جمله  مسائل اقتصادی خاج از بورس یا تصمیمات دولت و مجلس اتفاق می‌افتد و اینکه سرمایه‌گذاران براساس انتظارات خرید و فروش می‌کنند، امری طبیعی به حساب می اید.

بهترین تصمیم در شرایط فعلی مقابل سرمایه‌گذاران نسبت به  مسائل اقتصادی خاج از بورس در روز گذشته انتظارات بیشتری داشتند، اما معمولاً برخی سرمایه‌گذاران به طور غیر کاربردی دست به  تصمیم‌گیری می‌زنند و این خود موجبات شرایط امروز بازار سرمایه دامن می زند.

در حال حاضر با وجود تصمیمات مسائل اقتصادی خاج از بورس، دستاورد بهتری برای ما به وجود امده و  ماهانه حجم بالایی از دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد؛ علاوه بر این درنتیجه ی این مسائل تسهیلاتی برای پتروشیمی‌ها، بانک‌ها و گروه خودرو حاصل شده است.

برخی سرمایه‌گذاران چه در صف فروش و چه در صف خرید به طور غیر تجربی  عمل می‌کنند، اکنون حقوقی‌ها هم در صف‌های خرید یا فروش هستند اما در مجموع حقیقی‌ها نسبت به پورتفو گردانهای حقوقی‌ها بهترتصمیم می‌گیرند.

انتظارات در بازار سرمایه مهمترین عامل تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران است،و این انتظارات معمولاً روند بازار را شکل می‌دهد.

در مورد میزان خرید و فروش‌های حقیقی‌ها و حقوقی‌ها چقدر در روز گذشته می توان گفت:بغیر از معاملات بلوکی، حقیقی‌ها 238 میلیارد تومان خریدار بودند و 196 میلیارد تومان سهام فروختند، بنابراین طبق آمار، روز گذشته حقوقی‌ها اکثراً فروشنده و کمتر خریدار بودند واین شرایط موجب شد تاحقیقی‌ها روز گذشته خرید مازاد داشه باشند.

عرضه‌های اولیه دیگری در بورس تهران تا هفته آینده متوقف اما با توجه به شرایط بازار، این عرضه‌ها انجام خواهد شد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.