سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار " زن" سرپرست خانوار اردبیلی در صف دریافت بیمه است

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۰۰۰ نفر زنان سرپرست خانوار این استان هم اکنون برای پوشش بیمه ای پیشنهاد شده و در صف دریافت بیمه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،رویا احمدیان با یادآوری اجرای طرح پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: تاکنون بیش از دو هزار زن سرپرست خانوار در سطح استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی افزود: این بیمه نه تنها حوزه درمان بلکه ازکار افتادگی و بازنشستگی را شامل می شود و بعد از بازنشستگی به مانند روال تمامی بیمه ها فرد حقوق ماهانه دریافت خواهد کرد.

احمدیان با بیان اینکه قبلا شرط سنی در این طرح مطرح بود، اضافه کرد: سیاست بیمه گذار پوشش زنان زیر ۵۰ سال سن بود که اخیرا این شرط حذف شده است.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص دلایل عدم افزایش تحت پوشش در استان ادامه داد: عملا اجازه افزایش نداریم چراکه پوشش بیمه باید در ابتدا تامین اعتبار شود و بر همین اساس باید منتظر نظر سازمان  بهزیستی باشیم.

مطابق اظهارات این مسئول در حال حاضر پوشش بیمه هزار زن سرپرست خانوار اردبیلی دیگر به غیر از مجموعه تحت پوشش پیشنهاد شده است.

وی افزود: البته پرونده درخواستی ها در حال تغییر است و ممکن است تا زمان اجرای طرح یک تعداد از افراد خود شاغل شده و بیمه کارفرمایی استفاده کنند.

احمدیان با اذعان به اینکه قول مساعد حمایت این طرح از محل هدفمند سازی یارانه ها عنوان شده است، افزود: در صورت تامین اعتبار می توانیم تعداد تحت پوشش بیمه را افزایش دهیم.

/ انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.