سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير جهاد کشاورزی:

آذربایجان غربی رتبه نخست تولید سیب کشور را کسب کرد

معاون وزير جهاد کشاورزی بر بازاريابی و تسهيل در زمينه صادرات سيب درختی از آذربايجان غربی تاکيد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ معاون وزير جهاد کشاورزي امروز در جلسه مشترک خود با اعضاي شرکت تعاوني باغداران در اروميه با اشاره به اينکه آذربايجان غربي رتبه نخست توليد سيب در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: بازاريابي و تسهيل زمينه صادرات سيب درختي در استان ضروري است.

وي به ذخيره سازي بيش از 600 هزار تن سيب در سردخانه هاي آذربايجان غربي اشاره کرد و گفت: مهمترين وظيفه و يکي از اولويتهاي تشکلهاي توليدي و باغداران درآذربايجان غربي، بازاريابي و بازاررساني به موقع و فراهم کردن زمينه صادرات اين محصول درقطب توليد سيب کشور در استان است.

محمد علي طهماسبي افزود: با توجه به ظرفيت بالاي سيب توليدي استان در چهارچوب حمايت از باغداران کشور و ايجاد فضاي مناسب براي صادرات اين محصول به بازارهاي داخلي و خارجي  امسال و سال گذشته واردات سيب به کشور ممنوع اعلام شده است.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به اينکه  اين استان با توليد سالانه بيش از5 ميليون و 900تن محصولات کشاورزي يکي از قطب هاي مهم توليد محصولات کشاورزي در کشور به شمار مي رود گفت: باغداران اين استان امسال با برداشت بيش از 930 هزار تن سيب، رتبه نخست توليد اين محصول را در کشور به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.