سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یکصد و سیزدهمین جلسه شورا شهر تهران مطرح شد

سالاری: لزوم توجه ویژه شهرداری به پروژه بابک زنجانی/ چمران: گشایش یکی از خیابان‌های انسدادی پروژه ایران زمین تا چند روز آینده

سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به خطر گودبرداری پروژه ایران زمین شهرداری باید توجه بیشتری نسبت به این مسئله کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانمحمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به گودبرداری اصولی صورت گرفته در پرژوه بابک زنجانی اشاره کرد و افزود: متأسفانه گودبرداری این پروژه به علت صدور جواز 38 طبقه‌ای آن سبب ناامنی بافت‌های مجاور شده چرا که ممکن است سبب ریزش و تخریب خانه‌های اطراف شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های شورا و شهرداری در رابطه با این پروژه اظهار داشت: متأسفانه مالک نسبت به این پروژه و مسائل آن کاملا بی‌توجه بوده و این در حالی است که طی یک ساله گذشته تذکری از سوی شورای شهر عنوان شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، به انسداد خیابان ایران زمین و خیابان گلستان به جهت گودبرداری این پروژه اشاره و تصریح کرد: مالک این پروژه کاملا در قبال آن بی‌تفاوت بوده و مالک آن هیچ احساس مسئولیتی ندارد ضمن اینکه صدور مجوز 38 طبقه‌ای برای این پروژه علی رغم پهنه بندی این منطقه مسئله دیگری است که باید به آن پاسخ داد.

سالاری با بیان اینکه مطابق تحقیق و تفحص صورت گرفته مجلس حتی این شخص تصرفاتی را نیز در خصوص اموال ضعیف‌ترین اقشار جامعه یعنی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی داشته است گفت: خواهش من از شهرداری آن است که چاره‌ای اساسی برای این موضوع داشته باشند و با توجه به تخلفات متعدد این شخص و پرونده‌های متعدد وی در دستگاه قضا کمیسیونی در رابطه با رسیدگی به این مسئله تشکیل شود.
 
مهدی چمران رئیس شورای شهر در پاسخ به اظهارات سالاری با بیان اینکه کمیسیون عمران گزارشی در این رابطه تهیه کرده است، خطرنشان کرد: هرچند مطابق این گزارش یکی از خیابان‌های مسدود شده تا چند روز آینده باز می شود اما رئیس کمیسیون عمران باید این گزارش را در صحن شورا ارائه دهد.
* قدم گاه انقلاب نامی برای منطقه 9


رحمت‌اله حافظی عضو کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در مورد مشکلات منطقه9 افزود: مسایلی که به محیط زیست و خدمات شهری در این منطقه مربوط است از جمله‌ محله شهید دستغیب‌ که  لوله سوخت هواپیما‌ از آنجا تا فرودگاه کشیده شده و به گود برداری این منطقه مشکلاتی وارد می‌کند و غرب آن محله نیز دچار مشکلات نیمه صنعتی است همچنین خاک زمین محله سرب است و خانه‌های نوساز هم که نمونه آن در کوچه زین‌علی نژاد‌ دیده شده نشست پیدا می‌کند.
 
وی اظهار داشت: خیابان‌ تقاطع امام  به سمت خیابان دستغیب دچار افزایش ترافیک و آلودگی صوتی است همچنین ساخت و ساز‌های بالای 10 طبقه در این محله مشکلاتی در آینده برای شهروندان ایجاد می‌کند.
 
 
حافظی‌ تاکید کرد: محله امام زاده عبداله فاضلاب ندارد و با وجود اینکه شهرداری هفته‌ای یکبار لایروبی انجام می‌دهد ولی بوی نامطبوع فاضلاب در آن محله به مشام می‌رسد همین طور مسیر خیابان استاد معین هنوز باز نشده است و انتهای خیابان امام زاده عبداله به تعویض احتیاج دارد، فضای سبز منطقه 9 وضعیت خوبی نداشته و با وجود بیست و هفت هزار جمعیت تنها یک پارک فرهنگی دارد که دچار نقص روشنایی است همچنین انتهای خیابان صفوی و کمالی مکان‌های ناامنی  شناخته ‌ شده‌اند که در ابتدای خیابان صفوی زمین بایری در جوار مدرسه دو شیفته‌ وجود دارد و نمونه فضای ناامن برای این محل و دانش آموزان است.
 
این عضو شورا تصریح کرد: از ابتدای پل پاستوریزه کارخانجات و گاراژ‌های زیادی وجود دارد و در محله مهرآباد جنوبی کارخانه‌ کفش ملی نیمی از محله را تسخیر کرده است همچنین در محله سرآسیاب شرکت‌های زیادی محله را دچار آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی کرده است.
 
وی خاطر نشان کرد: چاپ‌خانه‌ای در محله شهید رضوی هواکش را به سمت بیمارستان نصب کرده  که مواد شیمیایی آلاینده‌ها را  به محله سرازیر می‌کند و بهتر است این مشکلات هر چه سریعتر رفع شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج به دلاور مردان ایران افزود: مناطق 9،15 و 21 مظهر ورودی شهر تهران هستند که دچار محرومیت شده‌اند از کمیسیون بودجه و شهرداری خواستار بهبود به بودجه‌ بندی و ایجاد عدالت بین مناطق 22گانه شهر تهران هستم.
 
وی افزود: نکته دیگر راجع‌ به پیشنهاد نام‌گذاری مناطق 22 گانه تهران است که متناسب با نام‌گذاری خیابان‌ها در مناطق نیز این امر صورت گیرد .
 
شاکری خاطر نشان کرد: بهتر است منطقه 9 به عنوان قدم‌گاه انقلاب نام‌گذاری شود.

*بسیج صرف فعل توانستن است


پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران پیش از بیان نطق پیش از دستور خود به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین (ع) و نیز پیامبر اکرم (ص) در خصوص مهلت‌هایی که خدا در زندگی جهت آگاه باش انسان و اصلاح عمل خود قرار می‌دهد، افزود:  این مهلت می‌تواند توأم با غفلت بوده و سبب ظلم و جرم انسانی شود و یا اینکه اصلاحاتی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: امیدوارم به عنوان نمایندگان شورا از این مهلت‌ها غفلت نکنیم و بعد از چهار سال لحظه‌ای از این مهلت‌ها را با ظلم و جور عجین نکرده باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه اقتدار ملی از مؤلفه‌هایی تشکیل شده که بسیار تأثیرگذار است، مهمترین مؤلفه اقتدار ملی را قدرت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: هر کشور مبتنی بر توانمندی خود قدرت ملی را تعریف می‌کند که این توانمندی و قدرت ملی در تمامی عرصه‌ها در بسیج و مشارکت مردم شکل یافته است.

سروری به فرمان امام(ره) مبنی بر تشکیل ائتلاف 36میلیونی در جهت مبارزه با منافقان اشاره و تصریح کرد: در جنگ جهانی سوم غیررسمی که همان جنگ عراق بر علیه ایران بود علی رغم اینکه تمام سلاح‌ها و دلارهای دنیا در اختیار عراق قرار گرفت اما حضور بسیج سبب اتمام جنگ به نفع ایران شد.

وی ریشه‌کنی فلج اطفال و نیز شگرف‌های بی‌نظیر در تمامی عرصه‌ها را در راستای حضور بسیج عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی همان مسئله و نیاز امروز ما است و امروز که دشمن درصدد است کشور را به زانو درآورد اقتصاد مقاومتی مهمترین راه برون‌رفت از تمامی مشکلات خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی بر خلاف آنچه که عنوان می‌شود مخالف اقتصاد ریاضتی است، مشارکت مردم سیاست انقباضی دولت و ایجاد سیاست انبساطی در جهت حضور مردم را مهمترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: آنچه که به عنوان کلید تمام مشکلات قلمداد می‌شود بسیج است چرا که بسیج متعلق به جناح خاص نبوده و هر کس که تلاش کند بسیج را محدود به موضوع خاصی نماید خیانت به کشور کرده که این خیانت، خیانت بزرگی است.

سروری بسیج را مدلی بی‌بدیل جهت نقش‌آفرینی در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: آزادسازی امروز سوریه در گرو نقش‌آفرینی بسیج همراه به ارتش بوده و اگر داعش نیز امروز از دیوارهای بغداد فاصله گرفته و جنگ را به موصل رسانده تنها به دلیل بهره‌گیری بسیج در ارتش نظامی عراق بوده است.

وی ادامه داد: بسیج نه به عنوان یک تشکل صرفا سیاسی و نظامی بلکه به عنوان تشکلی در تمامی عرصه‌ها امروز در دنیا کارآمدی خود را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران، در پایان حضور بسیجیان جهت ریشه‌کن کردن فتنه 88 را نمونه بارز دیگری از حضور مؤثر این افراد در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: هر چند در فتنه 88 نیز عده‌ای می‌خواستند بسیج را از انقلاب خارج کنند اما این اتفاق میسر نشد چرا که بسیج صرف فعل توانستن ملت ایران است.

*یکصد و سیزدهمین جلسه شورا  با غیبت دو نفر از اعضا آغاز شد

یکصد و سیزدهمین جلسه علنی امروز شورای شهر در حالی برگزار شد که دو نفر از اعضای اصلی هیأت رئیسه یعنی مهدی چمران رئیس شورای شهر ونیز ابوالفضل قناعتی منشی اول هیأت رئیسه در این جلسه حضور ندارند.

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در غیاب مهدی چمران ریاست شورا را در این جلسه برعهده دارد ضمن اینکه الهه راستگو در غیاب ابوالفضل قناعتی که به دلیل همراهی شهردار در بغداد، در این جلسه غایب است، دستور جلسات را قرائت می‌کند.
 
 گفتنی است ارائه نطق پیش از دستور پرویز سروری در خصوص هفته بسیج و بررسی طرحی ک فوریتی اصلاح موادی از مصوبه تشکیل انجمن شورایاری‌ها و نیز  بررسی مجوز تأسیس شرکت بهره برداری نمایشگاه های بین المللی تهران از دستورات جلسه امروز است، همچنین قرار است لایحه معرفی محمود صلاحی به منظور عضویت در شورای سازمان رفاه،خدمات مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران و نیز طرح پیشنهاد تأسیس کمیته شوراها و انجمن های شهر در سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی بررسی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، چمران ، راستگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.