سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

سابقه تفکر بسیجی، به قدمت خیرخواهی و ایثار در تاریخ بشریت است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: سابقه تفکر بسیجی، به قدمت خداجویی، خیرخواهی و ایثار در تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛

علی رامک در نشست شورای بسیج حضرت سید الشهداء (ع) صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بسیج، با تبریک و گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، توجه به رضایت الهی، کار برای خدا، اخلاص و معنویت، و تلاش برای نیل به سعادت اخروی را از شاخصه های کار در حوزه بسیج برشمرد و گفت: بر این اساس، سابقه تفکر بسیجی، به قدمت خداجویی، خیرخواهی و ایثار در تاریخ بشریت است.

رئیس شورای راهبردی قشر بسیج سید الشهداء (ع) صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری افزود: تمام توفیقات، سربلندی و پیروزی های غرورآفرین انقلاب اسلامی ایران در صحنه های گوناگون، مرهون و مدیون فرهنگ و تفکر همراه با معنویت و اخلاص بسیجیان و ایثار شهدای عزیز انقلاب و دفاع مقدس همچون شهید دریاقلی سورانی، شهید شاخص استان و قهرمان ملی شکست حصر آبادان، تا شهدای علم و فناوری و انرژی هسته ای می باشد.

مشاور رئیس مرکز بسیج رسانه ملی، نیاز امروز بسیج را روزآمدی و کارآمدی متناسب با پیشرفتهای جدید علمی، فناوری و رسانه ای در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: حضور قدرتمندانه در عرصه علمی و فرهنگی و جبهه مقابله با جنگ نرم، شبیخون شوم فرهنگی و اعتقادی، و تهاجم سایبری دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی، از رسالتهای مهم بسیج است.

رامک، با تقدیر از عملکرد بسیج مرکز در حوزه های مختلف، رویکرد و مأموریت بسیج صدا و سیما را به دلیل گستره و تأثیرگذاری بر مخاطبان، متفاوت و حساس تر از سایر اقشار بسیج دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، اخلاص در عمل، حراست از کیان و اهداف انقلاب اسلامی، حفاظت از دستاوردها و ارزشهای جمهوری اسلامی، پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و مقابله با تهدیدات و توطئه های دشمنان را از مأموریتهای اصلی بسیج برشمرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نقش مهم و بی بدیل رسانه ملی در تمام صحنه های انقلاب اسلامی و بویژه خنثی سازی فتنه 88، مدیون حضور فرهنگ و تفکر بسیجی در بین کارکنان این سازمان است.

وی، فعالیت بیش از 2 هزار شبکه ماهواره ای برای سست کردن باورها و اعتقادات دینی و اخلاقی در حوزه فردی و اجتماعی و بویژه نسل جوان را یادآور شد و افزود: وظیفه خطیر رسانه ملی مقابله با حجم بالای این هجمه ها و ترفندها، براساس تکلیف گرایی و توجه به خواسته های به حق مردم است.

رامک، حوزه های فرهنگی و مذهبی، علم و فناوری، سازندگی و جنگ نرم را از زمینه های مهم حضور بسیج در دنیای کنونی برشمرد و گفت: بسیج صدا و سیما، علاوه بر شبکه های رادیویی و تلویزیونی، باید در عرصه های جدید رسانه ای نظیر دنیای پهناور اینترنت، فضای مجازی و وب سایت ها، و شبکه های گسترده اجتماعی هم با کسب دانش و آگاهی لازم ورود پیدا کرده و در راستای تبیین حقانیت و دفاع از اسلام، مذهب تشیع و نظام جمهوری اسلامی نقش آفرین باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اهمیت نشست های حلقه های شجره طیبه صالحین بسیج در ارتقاء معرفت و بصیرت دینی، اخلاقی و سیاسی جامعه، بسیجیان و کارکنان رسانه ملی به عنوان افسران و سربازان جبهه مقابله با جنگ نرم، افزود: نگاه کاربردی به این نشست ها با بهره گیری از مربیان مجرب و توانمند مهم و ضروری است.

وی گفت: برنامه سازان بسیج صدا و سیما باید با طرح و ایده های نو و جذاب مبتنی بر پژوهش های علمی و کارشناسی، ضمن ترویج فرهنگ و اندیشه بسیجی، ارزش های دینی و اعتقادی و اهداف انقلاب اسلامی را هم تبیین و نهادینه کنند.

سید سجاد مدنی، مسئول بسیج حضرت سید الشهداء (ع) صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری هم در این نشست، گزارشی از وضعیت و عملکرد حوزه های مختلف مأموریتی را ارائه کرد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.