سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی خبر داد

به صدا در آمدن زنگ خطر دریاچه بزنگان در پی 14 سال خشکسالی

مدیر کل اداره حفاظت زیست استان خراسان رضوی گفت: خشکسالی‌های شدید و پی‌درپی در سالهای گذشته باعث کاهش دبی چشمه های بالا دست دریاچه بزنگان شده است.

 حمید صالحی مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاهش آب و دریاچه بزنگان گفت: به دلیل 14 سال خشکسالی پیاپی در استان خراسان رضوی سطح آب دریاچه بزنگان کاهش یافته است.

وی با تاکید بر این که دریاچه بزنگان یک آبگیر بزرگ است اظهار داشت: هیچ رودخانه یا حوزه آبگیری به این دریاچه منتهی نمی‌شود و آب دریاچه تنها از طریق چشمه های که در کف دریاچه بزنگان وجود دارد تامین می‌شود.

مدیر کل اداره محیط زیست استان خراسان رضوی تصریح کرد: خشکسالی‌های شدید و پی در پی سالهای گذشته باعث کاهش دبی چشمه‌های بالادست دریاچه بزنگان شده است.

صالحی با تاکید بر این که هیچ گاه کشاورزان از آب دریاچه بزنگان برای کشاورزی استفاده نمی‌کردند بیان داشت: طی سالهای گذشته و امروز نیز کشاورزان به هیچ وجه از  آب این دریاچه برای کشاورزی استفاده نکردند چون وسعت این دریاچه حتی به اندازه یک دریاچه پشت سد هم نیست.

وی افزود: سطح آب دریاچه نسبت به سالهای که بارندگی بیشتر بوده است حدود 1 الی 2 متر کاهش یافته است.

مدیر کل اداره محیط زیست استان خراسان رضوی در ادامه درباره جلبک‌های پدیدار شده در سطح دریاچه بزنگان اظهار داشت: هنگامی که سطح آب کاهش پیدا می‌کند نور خورشید به قسمتهای پایین‌تر می‌تابد و این امر بروز یک سری فعل و انفعالات می‌شود و برخی از گیاهان رشد بیشتری پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم با افزایش بارندگی آب سطح دریاچه بزنگان افزایشی یافته و به شرایط اولیه خود بازگردد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دریاچه ، خشکسالی ، بارندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.