سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش کیفیت و برندسازی لازمه توسعه صنعت لوازم خانگی / فرهنگ استفاده از تولید داخلی گسترش یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برندسازی، افزایش صادرات، افزایش کیفیت و توجه بیشتربه تحقیق و توسعه از مهم‌ترین اولویتهای توسعه صنعت لوازم خانگی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در جمع تولیدکنندگان، انجمن‌ها وتشکل‌های صنعت لوازم خانگی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی و ارتقاء نقاط قوت صنعت لوازم گفت: رفع موانع تولید و صادرات باید با کمک تولیدکنندگان لوازم خانگی صورت بگیرد.  
 
نعمت‌زاده افزود: باید فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در جامعه بیشتر گسترش یابد و خود تولیدکنندگان نیز با افزایش کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش به این مهم کمک نمایند.  
 
وی همچنین با بیان اهمیت لایحهای که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده افزود: با هماهنگی صندوق توسعه به شرکت‌ها تسهیلات لازم بابت تفاوت انرژی که صرفه جویی می‌شود پرداخت می‌شود.  
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به شرط آنکه تولیدات کیفیت بالای داشته باشد وزارت نفت نیز حمایتهای لازم را انجام خواهد داد.  
 
نعمت‌زاده تاکید کرد: صنعت لوازم خانگی قابلیت یک حرکت جهشی دارد وبا تلاش تولیدکنندگان می‌تواند سهم خود را در کل صنعت افزایش دهد.  
 
 تشکیل کارگروه‌ها، انجام اصلاحات لازم در تعرفه‌ها، حمایت از تبلیغات داخلی، مشکلات بانکی و افزایش نقش تشکل‌ها و انجمن‌ها ازجمله مواردی مهمی بود که از سوی تولیدکنندگان لوازم خانگی در این جلسه مطرح شد.  
 
همچنین کاهش مصرف انرژی، برندسازی، کاهش فرآیندهای تولید ـ کاهش مصرف مواد اولیه ـ کاهش قیمت تمام شده محصولات با تغییراتی که در فرآیند تولید ایجاد می‌کند ـ افزایش راحتی مصرفکننده و کاهش نیاز به خدمات بعد از فروش از جمله مواردی بود که شرکتهای لوازم خانگی اعلام کردند به دنبال تحقق آن هستند.  
 
همچنین بومی سازی تکنولوژی تولید درصنعت لوازم خانگی، انتقال نسبی تکنولوژیهای نوین و روز دنیا دراین صنعت، ایجاد نسبی و محدود برند و شروع سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و خدمات پس از فروش، تولید بخشی عمده‌ای از مواد اولیه، اجزاء و قطعات، افزایش عمق ساخت داخل، وجود نیروی کار جوان، فعال و مستعدو بازار مناسب در داخل و کشورهای همجوار و منطقه از مزیتهای این صنعت بود که در این جلسه مطرح شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: برندسازی ، افزایش ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.