سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادقی در نطق میان دستور:

ملت مذاکره برد_ برد را زمانی جشن می‌گیرد که محدودیتی در پیشرفت هسته‌ای کشور به وجود نیاید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تاریخ خواهد نوشت که چه کسی پیروز میدان در مذاکرات هسته‌ای خواهد بود و ملت ایران مذاکره برد_ برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار در پیشرفت علمی و هسته‌ای کشور نباشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ آذر) درنطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار داشت: بسیجیان سوختند تا ایران اسلامی ساخته شود و ترک خانواده کردند تا ترکی بر آبروی مردم و نظام برداشته نشود و در کنار درس و مشق و تکلیف زندگی جانبازی و آزادگی را ارتقاء دادند، چرا که عزت جمهوری اسلامی ایران برایشان بسیار مهم است.  
 
وی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار داشت: مشارکت پایین مردم این کشور در انتخابات اخیر، خط بطلانی بر داعیه دولتمردان آمریکایی مبنی بر مهد دموکراسی در این کشور بود،‌‌ همان نگاهی که در مذاکرات هسته‌ای سیاست یک بام و دوهوا را تداعی می‌کند.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر ایران با گروه ۱+۵ تصریح کرد: این مذاکرات معجزه نمی‌کند، بلکه بلوغ فکری، مردم محوری، خودمحوری، دانش محوری و خودباوری داخلی اولویت ما در پیشرفت مذاکرات است و تاسی از مقام معظم رهبری در باب حمایت از تیم مذاکره کننده‌مان رسالتمان است و البته عدم عدول از خطوط قرمز تعیین شده توسط معظم له حداقل انتظار مردم از دستگاه دیپلماسی است.  
 
وی تاکید کرد: کرامت، مصلحت و منافع ملت با آبروی تیم هسته‌ای ایران عجین شده و اگر در ادامه مذاکرات موفقیتی صورت نگیرد، عامل اصلی آن زیاده‌خواهی آمریکا و متحدان اروپایی اوست. پیش بینی که از خوی استکباری و رفتار خصمانه آنان توسط بزرگان ما آمده است، نشان از دوگانه بودن تصمیمات این کشور به ظاهر دموکرات دارد.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه مردم از مذاکرات دو انتظار مهم را دارند، اظهار داشت: یکی از این موضوعات رفع کامل تحریم‌ها و دیگری حفظ حق هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی مرتبط با آن از جمله در پزشکی، برق و انرژی است. مردم تعلیق کوتاه مدت تحریم‌ها و پرداخت قطره چکانی اموال کشور را که ناجوانمردانه بلوکه شده است، امتیاز تلقی نمی‌کنند.  
 
نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: ملت مذاکره برد_ برد را زمانی جشن می‌گیرد که شاهد انحصار و محدودیت پیشرفت علمی، هسته‌ای نباشد و فشار تحریم‌های ظالمانه معیشت و اقتصاد آنان را تحت الشعاع قرار ندهد و یقینا مردم به خوبی قضاوت خواهند کرد و تاریخ خواهد نوشت که چه کسی پیروز میدان خواهد بود.  
 
عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: مجلس هنگامی که برنده شدن در مذاکرات را حس کند، همکاری خود را در تصویب نهایی در مجلس به اثبات خواهد رساند.  
 
این نماینده مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از مسئولان ذیربط خواستار رسیدگی شد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: پیروز ، میدان ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.