سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره: انتخابات تونس به دور دوم کشیده می‌شود

الجزیره در گزارشی اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری تونس در حال کشیده شدن به دور دوم انتخابات است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، این شبکه در گزارشی در باره انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری تونس طبق اعلام کمپین های نامزدهای ریاست جمهوری تونس و نتایج نظرسنجی‌های اولیه، در حال رفتن به دور دوم انتخابات است که در آن "الباجی قائد السبسی" رئیس جنبش ندای تونس و "منصف المرزوقی" رئیس جمهور موقت تونس در آن با یکدیگر رقابت می کنند.

این شبکه گزارش داد که کمپین‌های قائد السبسی و منصف المرزوقی دو نامزد اصلی انتخابات تونس، اعلام کرده اند که بیشترین میزان آرا را در انتخابات بدست آورده اند و به دور دوم که در پایان ماه آینده برگزار خواهد گردید، خواهند رفت.

نتایج اولیه غیر رسمی شمارش آراء و نیز نتایج نظرسنجی‌ها نیز نشانگر آن است که سبسی 47.6 درصد از آراء را از آن خود کرده است و مرزوقی در رتبه دوم توانسته است 32.6 درصد را بدست آورد.

همچنانکه نتایج نظرسنجی‌ها نشان می دهد "حمة الهمامی" نامزد جبهه مردمی نیز در جایگاه سوم با آراء حدود 9 درصد قرار دارد و "سلیم الریاحی" نامزد اتحاد ملی آزاد تونس در جایگاه چهارم با میزان 8 درصد آراء قرار دارد.

در همین حال "محسن مرزوق" سخنگوی کمپین انتخاباتی سبسی در نشستی مطبوعاتی کمی پس از بسته شدن در محل های رأی گیری گفت: سبسی با فاصله زیادی به نسبت با مرزوقی از وی پیشتاز است اما نتوانسته است تا اکثریت آرا را برای پیروزی در دور اول انتخابات بدست آورد.

همچنین "عدنان منصور" سخنگوی کمپین انتخاباتی مرزوقی نیز در نشستی مطبوعاتی گفت: سبسی و مرزوقی آراء نزدیک به همی را بدست آورده اند و بلکه احتمال دارد مرزوقی از رقیب خود با فاصله دو تا چهار درصد جلو بیافتد.

 قرار است نتایج رسمی انتخابات ظرف 48 ساعت اعلام گردد.

همچنین شایان ذکر است که کمیسیون عالی انتخابات تونس اعلام کرده است که میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تونس به 64.6 درصد در داخل و 29.68 در خارج رسیده است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا با تقدیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تونس، از رأی دهندگان تونسی خواست تا روند انتخاباتی با شفافیت و احترام به اتمام برسانند.

"فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا بطور کامل از تلاش‌های مردم تونس در این مسیر حمایت می‌کند و اتحادیه اروپا اقدام به مستقر ساختن هیئتی نظارتی برای انتخابات ریاست جمهوری تونس کرده است.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که آماده است که از تونس در تلاش برای ثبات و رشد اقتصادی و اجتماعی حمایت نماید.

انتهای پیام/


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.