سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان:

نیروهای امنیتی افغان در صورت نیاز از نظامیان آمریکایی کمک بگیرند

سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در واکنش به تمدید مأموریت نظامیان آمریکا از سوی «اوباما» گفت: نیروهای امنیتی افغان در صورت نیاز می‌توانند از نظامیان آمریکایی کمک نظامی دریافت کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "نظیف الله سالارزوی"" سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان شب  گذشته در واکنش به تمدید مأموریت نظامی نظامیان آمریکا تا یک سال دیگر از سوی اوباما به خبرنگاران گفت: نیروهای امنیتی افغانستان در صورت نیاز می‌توانند از نظامیان آمریکایی کمک نظامی دریافت کنند.
 
وی افزود: طبق توافقنامه امنیتی کابل-واشنگتن نقش اصلی نظامیان آمریکایی پس از 2014م. آموزش و مشاوره‌ به نیروهای امنیتی افغان خواهد بود اما زمانی که نیروهای امنیتی افغان با تهدیدی جدی مواجه شوند، در مقام دفاع مشروع از خود مجاز هستند که از نظامیان آمریکایی کمک نظامی دریافت کنند.
 
پیش از این بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته بود نظامیان آمریکایی که پس از سال 2014م. در افغانستان باقی می‌مانند، فقط مأموریت نظامی خواهند داشت اما طبق فرمان جدید وی نظامیان آمریکایی در جریان سال 2015 نیز مجاز خواهند بود که در حملات نظامی علیه طالبان اعم از هوایی و زمینی مشارکت کنند.
 
/انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.