سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترین اخبار "اقتصادی" يكشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی" که در روز يكشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: زمان آزادسازی قیمت سیمان از طریق بورس کالا فرا رسیده است؟ ، فهرست کالاها و تجهیزات ساخت داخل اعلام شد ، اشتغال و ارزآوری در پس صادرات مصنوعات طلا و جواهر و.... است

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی" که در روز يكشنبه  منتشر شده است به شرح زير است

اگر واردات انحصاری بود شرایط بهتر می‌شد/ واردات هیچ کالایی انحصاری نیست



 رییس سازمان توسعه و تجارت در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود واردات برخی کالاها به کشور انحصاری است گفت: اگر انحصار در واردات برخی کالاها بود وضعیت ما بهتر می‌شد.

زمان آزادسازی قیمت سیمان از طریق بورس کالا فرا رسیده است؟

در حال حاضر بهترین زمان است تا از طریق بورس کالا به آزادسازی قیمت سیمان اقدام شود؛ چرا که حجم عرضه ‌بیشتر از تقاضاست و به دلیل آرامش و رکود بازار، مشکلی در زمینه قیمت و تامین نیاز مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌شود.

سکه امامی 913 هزار تومان/ دلار 3237 تومان/ طلا 18 عیار 93 هزار تومان

 رکود معاملات در بازار سکه سبب شد تا امروز نیز بازار واکنشی نسبت به رشد 15 دلاری اونس نداشته باشد و متأثر از افت دلار باز هم کاهش یابد.

تداوم ناپایداری‌های جوی در مرکز و جنوب کشور/ تهران، رگبار باران و 11 درجه
 امروز در شمال غرب و بتدریج در غرب کشور بارش قطع و از مقدار ابرها کاسته می‌شود، در دامنه‌های جنوبی و مرکزی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب نیز ابرناکی و بارش پیش بینی می‌شود که در مناطق سردسیر بارش به صورت برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

زمان آزادسازی قیمت سیمان از طریق بورس کالا فرا رسیده است؟

 در حال حاضر بهترین زمان است تا از طریق بورس کالا به آزادسازی قیمت سیمان اقدام شود؛ چرا که حجم عرضه ‌بیشتر از تقاضاست و به دلیل آرامش و رکود بازار، مشکلی در زمینه قیمت و تامین نیاز مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌شود.

فهرست کالاها و تجهیزات ساخت داخل اعلام شد

مديرکل دفتر صنايع ماشين‌سازی و تجهيزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از اعلام و انتشار نخستين فهرست کالاها، تجهيزات، لوازم و فراورده‌های ساخت واحدهای توليدی در ارتباط با طرح‌های صنعتی و معدنی داخل کشور خبر داد.

ادامه افت قیمت اوراق تسهیلات مسکن
 امروز یکشنبه 2 آذر در پایان معاملات فرابورس تعداد 218 هزار و 437 سهم به ارزش یک میلیارد و 493 میلیون و 887 هزار ریال در 39 هزار و 329 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

اشتغال و ارزآوری در پس صادرات مصنوعات طلا و جواهر

طبق مصوبه شورای پول و اعتبار از روز گذشته صادرات مصنوعات طلا، نقره و پلاتین آزاد شد البته با این شرط که یک سال از تاریخ واردات معادل شمش هر یک از این فلزات گذشته باشد.

کاهش قیمت مواد پتروشیمی در اولین روز آذر

 روز اول آذر ماه، مواد پتروشیمی در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران کاهش قیمت 3 تا 20 درصدی را تجربه کرد.

دماسنج شاخص مثبت شد/ بازگشت شاخص به نیمه کانال 75 هزار واحدی
 امروز یکشنبه 2 آذر ماه در جریان معاملات تالار حافظ در 811 هزار و 11 سهم اوراق بهادار به ارزش 2 میلیارد و 21 میلیون و 295 هزار ریال در 78 هزار و 191 نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.