سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی بهترین‌ ورزشکاران زن و مرد جهان در رشته دو و میدانی

اتحادیه فدراسیون‌های ورزش دو و میدانی نام برترین ورزشکاران زن و مرد جهان در این رشته ورزشی را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، رنواد‌ لاویلیند‌ در بخش مردان و والری آدامز در بخش زنان به  عنوان برترین ورزشکاران جهان در سال 2014 و در رشته دو و میدانی انتخاب شدند.
 
لاویلیند‌ فرانسوی در رشته پرش با نیزه دارای رکورد جهانی 6 متر‌ و 16 سانتی متر است که در 15 فوریه 2014 موفق به ثبت آن شد وی مدال طلای این رشته در المپیک سال 2012 را هم به خود اختصاص داده بود و توانست پس از 21 سال رکورد سابق پرش با نیزه را که با 6 متر و 15 سانتی متر به سرگئی‌بوبکا‌ تعلق داشت جا به جا کند.
 
این ورزشکار فرانسوی پس از انتخاب به عنوان ورزشکار برتر سال در رشته دو و میدانی گفت: به طور حتم شکستن رکورد جهانی در این انتخاب دخیل بوده است اما تنها دلیل انتخاب نبود من سال بسیار  درخشانی را پشت سر گذاشتم و از مجموع 22 مسابقه ای که در آنان شرکت کردم در 21 مورد به مقام اولی رسیدم این نتایج هم در خور توجه بودند از اینکه به عنوان ورزشکار برتر سال در ورزش دو و میدانی انتخاب شدم به خود می‌بالم زیرا این رشته‌ها ورزشی گستردگی بسیار دارد ئ کم نیستند ورزشکارانی که می‌توانستند به جای من این عنوان را دریافت کنند.

والری آدامز ورزشکار نیوزلندی در رشته پرتاب گوی فعالیت می‌کند  و او هم دارای رکورد جهانی پرتاپ 21 متر و 24 سانتی‌متر است.
 
آدامز وارد 30 سالگی شده اما مجموعه‌ای از افتخارات شامل 4 عنوان قهرمانی جهان، 3 قهرمانی داخل سالن و 2 طلای بازیهای المپیک را در اختیار دارد.
 
آدامز در بخش زنان به عنوان بهترین ورزشکار انتخاب شد و پس از کسب این افتخار گفت: نیوزلند 4 میلیونم جمعیت دارد ودر رقابت‌های ورزشی دارای نمایندگان خوبی است.
 
ما با همین تعداد کم‌جمعیت درر حال رقابت فشرده با ورزشکارانی از سراسر جهان نیستم تا بتوانم با استفاده از قدرت جوانی رقابت‌ها را یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر بگذارم اما خوشحال هستم در سال 2014 از نهایت توان خود استفاده کردم و حالا نتیجه تلاش‌هایم را می‌بینم، هنوز هم بزرگترین هدف من در زندگی سپری کردن مسابقات جهانی بدون هیچ مشکلی است.
 
شای نتوانم یرای المپیک ریو 2016 آماده باشم اما این موضوع من را ناراحت نمی‌کند زیرا تاکنون 2 مدال طلای المپیک را بدست آورده و شیرینی آن را با تمام وجود احساس کرده‌ام.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.