سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

بیست و دومین هفته‌ی کتاب به ایستگاه آخر خود رسید

قطار بیست و دومین هفته‌ی کتاب همراه با آرامش خاک گرفته‌ی کتاب‌های جای گرفته در کتابخانه‌‌های خانگی به ایستگاه‌ آخر خود رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، بنابر آنچه به وضوح در چهره‌ی ادیبان قلم به دست دیده می‌شود، بیست و دومین هفته‌ی کتاب نیز مرهم چندانی بر درد‌های آن‌ها که همواره عمرشان را بر سطر سطر صفحات آثارشان حک کرده‌اند، نبود.
 
بنابر این گزارش؛ با وجود اجرای طرح‌های متفاوتی همچون روز آشتی با کتاب در هفته‌ی گذشته، این هفته همچنان در حد یک سمبل باقی ماند، زیرا کسی در وادی فرهنگ به فکر آسیب شناسی کتاب و کتابت نبوده و به قول یکی از صاحب نظران عرصه‌‌ی نشر، اکثر هم اندیشی‌ها مزین به نام کتاب بدون طرح یک مسئله برگزار می‌شوند.
 
به گفته‌ی مسئولانی چون "سید عباس صالحی" معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب با وجود حکمرانی فرهنگ تصویری بر همه‌ی ابعاد فرهنگی جوامع امروزی همچنان جای خود را حفظ کرده، اما در حال حاضر جنبه‌ی اقتصادی آن بیشتر جلب توجه کرده و کتابسازان را به سوی آنچنانی رسانده است.
 
برخی از مسئولان خارج از هر دغدغه‌ به جای پردازش به آسیب‌های جدی، بحث حاشیه‌ای آماردهی را در مرکز توجه قرار داده و با هدف کم رنگ کردن مسائل اساسی به طرح مباحث فرعی می‌پردازند.
 
فرهنگ مکتوب ما و ماحصل رشد آن یعنی کتاب در حال حاضر با توجه به غفلت خود خواسته‌ی مسئولان از سبد کالای خانوار ایرانی حذف شده و گاه به گاه و به رسم اتفاق در این سبد‌ها افتاده و برای یک استراحت خاک خورده به کتابخانه‌های منازل ما منتقل می‌شوند.
 
همواره رسیدگی به امور آسیب شناسانه عرصه‌ی فرهنگ یکی از راهکار‌های نجات کتاب در کشور ما به حساب آمده و هم اکنون نیز همچنان به عنوان ناجی اصلی این محصول فرهنگی مطرح است.
 
انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.