سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطانی فر عنوان کرد

توجه به بخش گردشگری در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور /جذب گردشگران خارجی و تبلیغ فرهنگ ایرانی

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به رویکرد خوبی که در دولت تدبیر و امید وجود دارد و امیدوارم بتوانیم یک نگاه جدی و عمیقی به بخش گردشگری در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در هر بخش از امور اجرایی کشور اگر بخواهیم کار اساسی و عمیقی انجام دهیم باید از آموزش و پرورش و فرهنگ کشور کار را آغاز کنیم گفت: در بخش میراث فرهنگی با میدان وسیعی از وظایف و زمینه‌های کاری مواجه است که ابعاد کار هم در سطح و هم در عمق گسترده و عمیق است.

وی در ادامه افزود: امضای این تفاهم نامه فرصت مغتنمی برای پی بردن به هویت ارزشمند و دیرینه فرهنگی وتمدن کشور است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکاناتی که در وزارتخانه آموزش و پرورش و احاطه‌ای که بر جمع کثیری از جمعیت کشور دارد سطح آگاهی جامعه را افزایش دهیم.

سلطانی فر با اشاره به اینکه در بخش گردشگری ظرفیت مغفول مانده‌ای در کشور است اظهار داشت: با توجه به رویکرد خوبی که دولت تدبیر و امید داشته و تاکیداتی که رئیس جمهور در این بخش دارد امیدوارم بتوانیم یک نگاه جدی و عمیقی به بخش گردشگری در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که در بخش صنایع دستی و گردشگری وجود دارد به ما کمک می‌کند که گردشگری بسیاری را از نقاط مختلف دنیا جذب نماییم که البته این روند در حال افزایش است.

وی افزود: در منطقه علی‌رغم ناامنی هایی که در کشورهای اطراف وجود دارد امنیت بسیار خوبی در کشور فراهم است به گونه‌ای که گردشگران مختلف استرالیایی،‌کانادایی، آمریکایی، در یک منطقه جنگ زده در اطراف کشورمان به خود اجازه می‌دهند که با قطار به کشور ما سفر کرده‌ و جاذبه‌های ایران را مشاهده نمایند.

سلطانی‌فر ادامه داد: از جمله تاثیرات جذب گردشگری این است که بالای 99 درصد گردشگران جذب شده زمانی که به کشور خود باز می گردند مبلغ مردم ایران و مهمان‌نوازی ایرانیان خواهند بود و ذهنیت‌های غلطی که در رابطه با کشور وجود دارد را فرو خواهند ریخت.

وی با اشاره به اینکه جذب گردشگران از کشورهای مختلف در درآمدهای اقتصادی و ارزی و ایجاد اشتغال می‌تواند موثر باشد گفت: امیدوارم با ادامه همکاریها و هم ‌افزاییها سال به سال تعداد گردشگران خارجی افزایش یابد و این بخش بتواند جایگاه پررنگی در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور ایجاد کند.

سلطانی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم اگر بتوانیم از سنین کودکی دانش آموزان را با هویت فرهنگی و تاریخی آشنا کنیم و در سالهای آینده برای حفظ و حراست بناها و اماکن تاریخی مشکل نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.