سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

ولی‌ فقیه برای سعادت مردم تابع اوامر الهی است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: رهبران دیگر کشورها تابع حزب و منافع سرمایه‎داران هستند، اما ولی‌ فقیه برای سعادت مردم تابع اوامر الهی است و رمز محبوبیت وی نیز در این امر بوده و این محبت دو طرفه، متقابل و مودت خدایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت‎الاسلام محمدحسن رحیمیان نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران در آیین اختتامیه پنجمین یادواره سراسری یادمان ولایت گفت: شما مفتخرید که مقام معظم رهبری در خاطرات خود از حضور در بین مردم شهرستان جیرفت یاد می‎کنند که پس از چند روز احساس می‎کنند در بین نزدیکان خویش هستند.

حجت السلام و المسلمین رحیمیان بیان داشت: ایشان می‎فرمودند «هنگامی که ما اینجا منبر می‎رفتیم، خواهران در آن شرایط خفقان شعارهای انقلابی سر می‎دادند».

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «جامعه زنان شهر جیرفت از پیشتازان انقلاب بودند که جای ارج‎ نهادن و تقدیر دارد»، تصریح کرد: حجابی که در این شهر شاهد آن بودم، موجب افتخار است و امیدواریم که این ویژگی‎های برجسته ایمانی در جامعه حفظ و تقویت شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: شاید ما تبعید مقام معظم رهبری به این منطقه را تصادفی بدانیم، اما در علم خدا هیچ چیز تصادفی نیست، تبعید ایشان به این منطقه تقدیر خداوند متعال بوده و این حضور در آن زمان حتماً فلسفه‎ای داشته و دستاوردهایی بر آن مترتب بوده است.

وی شاخص اصلی ولی‌فقیه را روحیه عبودیت و بندگی خداوند خواند و افزود: نخستین مشخصه مقام معظم رهبری مانند تمام رهبران الهی روحیه عبودیت و بندگی ایشان است که بر همگان واضح و مبرهن است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان عنوان کرد: ولی‌فقیه مخالف نفس و مطیع امر خداوند است و اگر یک لحظه از شاخص ‎های بندگی خارج شود از ولایت خارج می‎شود، اما ولایت محدود به امور حسی نیست و تمام شئون را در اداره جامعه اسلامی شامل می‎شود.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران گفت: تفاوت بین رهبر ما با سایر رهبران در این نکته است که رهبران دیگر تابع حزب و منافع سرمایه‎داران هستند، اما ولی‌ فقیه برای سعادت مردم تابع اوامر الهی است و رمز محبوبیت وی نیز در این امر بوده و این محبت دو طرفه، متقابل و مودت خدایی است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله در جایی دست مقام معظم رهبری را بوسید تا به همگان اعلام کند، اگر همه من را قهرمان جامعه عرب نامیدند، هرچه دارم از عشق به ولایت و پیروی از مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: یکی از ویژگی‎های مقام معظم رهبری این است که با تمام مسئولیت‎هایی که بر عهده ایشان است، بسیار اهل مطالعه هستند.

وی افزود: من کسی را در دنیا نمی‌شناسم که به اندازه مقام معظم رهبری اهل مطالعه باشد، زیرا ایشان در دوران جوانی حدود یک ‌هزار کتاب را توأم با نقد و اظهار نظر درباره آن مطالعه کرده‎اند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تصریح کرد: در دیدار نویسندگان رمان با ایشان وی درباره رمان‎های نقاط مختلف دنیا صحبت کردند که همه آن ‎ها شگفت‌زده شدند.

تولیت مسجد مقدس جمکران شناخت زمان، دوست و دشمن و اطلاع از مسائل جهان را از ویژگی ‎های ایشان دانست و گفت: امروز ما در میان تمام رهبران دنیا عادل‎ تر و عالم‎ تر از مقام معظم رهبری نداریم و ایشان آگاه‎ ترین فرد نسبت به مسائل نظامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان عنوان کرد: با در نظر گرفتن تمام جهت‎ های کار جای شکر نعمت دارد که در کشور و نظامی زندگی می‎کنیم که در رأس آن یک مجتهد متعهد به خدا و اهل بیت (علیهم السلام) قرار دارد.

 انتهای پیام/ش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.