سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی‌اثر شدن آنتی بیوتیک‌ها موضوعی نگران کننده است

براساس گزارش‌های جهانی در سالهای اخیر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها در درمان برخی از بیماری‌های عفونی بی‌اثر شده و یا اثر آن‌ها کاهش یافته که این موضوع بسیار جدی و نگران کننده است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد این طور تصور می‌کنند که هر چه آنتی بیوتیک بیشتری مصرف کنند، امکان درمان و بهبودی کامل آن‌ها بیشتر خواهد بود. 

وی افزود: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه برای یک سرماخوردگی و یا دندان درد، معمولی اقدام به مصرف انواع و اقسام آنتی بیوتیک‌ها می‌کنند و حتی به داروهای خوراکی بسنده نکرده و داروهای تزریقی را نیز به صورت گسترده مصرف می‌کنند. 

خالصی با اشاره به موضوعی اثر بخشی دارو‌ها به ویژه آنتی بیوتیک‌ها، تاکید کرد: براساس گزارش‌های جهانی در سالهای اخیر بسیاری از آنتی بیوتیک‌ها در درمان برخی از بیماری‌های عفونی بی‌اثر شده و یا اثر آن‌ها کاهش یافته که این موضوع بسیار جدی و نگران کننده است. 

وی یادآور شد: میکروب‌ها با ایجاد ژن مقاوم در برابر آنتی بیوتیک‌ها، این مقاومت را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند و حتی به صورت شایع این ژن را از یک گونه میکروبی به گونه دیگری انتقال می‌دهند. 




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.