سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در بازار آسیا

اميدواري بازارها به اينکه اوپک بتواند اختلافات داخلي خود را حل کند و توليد طلاي سياه را کاهش دهد همينطور انتشار آمار مثبت اقتصادي در آمريکا سبب شد بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا افزايش پيدا کند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بدر معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا براي تحويل در ماه دسامبر با 48 سنت افزايش، 76 دلار و 33 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژانويه نيز 32 سنت افزايش يافت و به 79 دلار و 65 سنت رسيد.

بانک يونايتد اوورسيز سنگاپور در يادداشتي اعلام کرد بازارها نسبت به روزهاي قبل به نتايج نشست آتي سازمان کشورهاي صادرکننده نفت «اوپک» که قرار است 27 نوامبر (پنجشنبه آينده) برگزار شود، خوشبين‌تر هستند.

اين بانک افزود سرمايه‌گذاران از اين پس در مورد اينکه اوپک خواهد توانست بر سر محدود کردن اندک توليد خود يا توقف توليد مازاد و نگه داشتن سهم 30 ميليون بشکه‌اي خود به توافق برسد، گمانه‌زني مي کنند.

به رغم کاهش بهاي نفت از ابتداي تابستان - نزديک به يک سوم از ارزش آن کاسته شده است- 12 عضو اوپک تا کنون اراده واحدي براي کاهش سقف توليد خود که از اواخر 2011، 30 ميليون بشکه در روز تعيين شده است نشان نداده‌اند.

ونزوئلا و اکوادور آشکارا توليد طلاي سياه را براي بالا رفتن قيمت‌ها خواستار شده‌اند.
تحليل‌گران همچنين مي گويند انتشار شاخص‌هاي مثبت در آمريکا که نخستين مصرف کننده نفت در جهان است، در بالا رفتن قيمت نفت مؤثر بوده است.

شمار جويندگان کار در آمريکا که از دو ماه و نيم پيش زير 300 هزار نفر است در هفته گذشته نيز زير اين آستانه باقي ماند.

فعاليت کارخانه‌اي در منطقه فيلادلفيا در ماه نوامبر جهش چشمگيري پيدا کرد و به بالاترين سطح از نزديک به 21 سال پيش رسيد. شاخص ترکيبي شاخص‌هاي کليدي که از سوي کنفرانس بورد اندازه‌گيري مي شود نيز در ماه اکتبر نه دهم درصد افزايش يافت که بيشتر از انتظارات بود.
روز پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه دسامبر که آخرين روز معامله آن بود، با يک دلار افزايش، 75 دلار و 58 سنت به فروش رفته بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در ماه ژانويه با يک دلار و 23 سنت افزايش نسبت به پايان معاملات روز چهارشنبه، 79 دلار و 33 سنت معامله شده بود.


برچسب ها: نفت ، بازار ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.