سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان 850 نظامی خود را در "افغانستان" حفظ می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع آلمان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که برلین قصد دارد بالغ بر 850 سرباز خود را در سال 2015 در "افغانستان" حفظ کند تا به آموزش نیروهای مسلح محلی کمک کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این میزان سرباز از تعدادی که پیشتر انتظار اعزام آن‌ها از سوی دولت آلمان می‌رفت، بیشتر است.

آلمان حدود 3200 سرباز را در راستای ماموریت تحت رهبری ناتو به این افغانستان اعزام کرده است. برلین از ماه ژانویه تاکنون در حال برنامه‌ریزی به منظور کاستن از تعداد این سربازان و حفظ 600 تا 800 سرباز در این کشور است.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان گزارش نشریه زوددویچه که عنوان کرده بود، تعداد سربازان کمی افزایش یافته را تایید کرد و گفت: علت این مساله این است که ارتش آلمان همچنان مسئول ماموریت بین المللی در شمال افغانستان خواهد بود. از آنجا که هیچ کشور همپیمان دیگری قادر نیست به منظور خارج کردن سربازان زخمی از محل حادثه هلی‌کوپتر در منطقه اختصاص دهد اغلب از ارتش آلمان درخواست می‌شود تا با هلی کوپترهای سی اچ 53 خود به ماموریت بین المللی در افغانستان کمک کند.

آمریکا و دیگر کشورهای همپیمانش در افغانستان قصد دارند چند هزار سرباز خود را به منظور مبارزه با تروریسم و آموزش پرسنل امنیتی افغان پس از خروج رسمی نیروهای آمریکایی در سال 2014 حفظ کنند.

/ انتهای خبر

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.