سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک فعال حقوق بشر نیجریه در همایش دنیای بدون ترور برای کودکان:

بوکوحرام دست نشانده اسرائیل و آمریکا در نیجریه است

یک فعال حقوق بشر نیجریه گفت: عوامل گروهک تروریستی بوکوحرام دست‌نشانده‌های اسرائیل و آمریکا در نیجریه هستند تا آنها بتوانند منابع غنی نیجریه را به واسطه ناامنی در این کشور به‌دست بیاورند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران عبدالله تانگو فعال حقوق بشری نیجریه در همایش دنیای بدون ترور برای کودکان در رابطه با تروریست‌ها در نیجریه اظهار داشت: اگر به اخبار رسانه‌ها توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که نیجریه یکی از قربانیان اصلی ترور در جهان است.  
 
وی تصریح کرد: عوامل ایجاد تروریست‌ها و فعالیت‌‌های سازمان‌های تروریستی در نیجریه حامیانی دارد که تمامی آنها توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت می‌شوند.
 
این فعال حقوق بشر ادامه داد: پیداش بوکوحرام با تفکر تفکیری در نیجریه می‌خواهد چهره اسلام را بد نشان دهد و حامیان آنها در تلاشند به دلیل داشتن منافع غنی در نیجریه به واسطه ایجاد ناامنی در این کشور این منافع را به یغما ببرند.  
 
عبدالله‌ تانگو افزود: اقدامات آنها ضربه زیادی را به کودکان و زنان وارد می‌کند و همانطور که مستحضر هستید با حمله به مدرسه‌ها و بازارها گروگان‌هایی را می‌گیرند و افراد زیادی را می‌‌کشند و تا اکنون نیز آن دخترانی که در حمله به یک مدرسه به گروگان گرفته‌اند را آزاد نکردند و تاکنون هیچ نهاد بین‌المللی نیز اقدام و تلاش عملی را در این باره انجام نداده‌ است.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: حامیان اصلی بوکوحرام در نیجریه آمریکا و اسرائیل هستند و این نکته بر همه پوشیده بود تا اینکه یکی از افراد آنها دستگیر شد و به این نکته مهم اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: منافع ، واسطه ، نیجریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امید
۱۸:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۳
نه تنها بوکوحرام بلکه تمام حیوان صفت های دنیا دست نشانده اسرائیل و آمریکا هستند.