سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایات تاریخی از فوتبالیست‌های مشهور جهان

جوانترین گلزن تیم ملی انگلیس و رقابت‌های یورو کیست؟

"وین مارک رونی" در ثبت انواع و اقسام رکورد جوانترین‌های فوتبال انگلیس و اروپا موفق بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "وین مارک رونی" متولد 24 اکتبر 1985در لیورپول فوتبالیست مشهور 29 ساله انگلیسی و کاپیتان جوان شیاطین سرخ در سال 2003 تا 2004 است. وی انواع و اقسام رکورد جوانترین گلزن اورتون، جوانترین گلزن لیگ برتر ، جوانترین گلزن تیم ملی انگلیس، جوانترین بازیکن انگلیس ، جوانترین گلزن رقابت های یورو با گلزنی در یورو 2004 پرتغال را از آن خود کرده است.


براساس این گزارش، "وین مارک رونی" با قد یک متر و76 سانتی متر به عنوان هافبک  حرفه ای در سن 16 سالگی با تیم اورتون در لیگ برتر مطرح شد تا عنوان جوانترین بازیکن لیگ برتردر سال 2002 از آن وی شود.

وی طی سال 2002 تا 2004 که اعجوبه لیگ برتر انگلیس نیز بود و به آبی پوشان انفیلد کمک شایانی کرد طی 67 بازی ، 15 گل به ثمر رساند.


سر الکس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد در سال 2004 تمام سعی خود را برای جذب ستاره طلایی ونوجوان لیگ برتر کرد تا در نهایت وین رونی در 19 سالگی به عضویت منچستر یونایتد در آید.

وی تا کنون که شماره 10 این تیم و جوانترین کاپیتان سرخپوشان اولد ترافورد نیز است در 315 بازی 161 گل به ثمر رسانده است که زیباترین ان به منچستر سیتی با ضربه برگردان است ضربه‌ای که به گل دوچرخه‌ای(bicycle kick) در سال 2011 مشهور شد .

"وین رونی" در تیم ملی انگلیس با وجود 29 سال سن بیش از 100 بازی ملی و 46 گل در کارنامه  دارد.


باید گفت که "رونی" بارها با منچستر یونایتد قهرمان لیگ برتر و جام اتحادیه انگلیس شده و در تیم ملی انگلیس ناکام بوده و همسر وی "کالین رونی" مفسر تلویزیون انگلیس است.


انتهای پیام./

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.