سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبنان از اکران فیلم فتنه گران در کشورش جلوگیری کرد

این فیلم فتنه انگیز درباره ناآرامی‌ها و اغتشاشات خیابانی صورت گرفته پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران سخن می‌گوید.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، سازمان امنیت عمومی لبنان مانع از اکران فیلم شبکه نفاق تحت عنوان «اکثریت خاموش سخن می‌گوید» در یک جشنواره سینمایی شد.

فیلم «اکثریت خاموش سخن می‌گوید» به کارگردانی فراری به نام بانی خشنودی، قرار بود شامگاه یکشنبه ۱۶ نوامبر در یک جشنواره  در لبنان اکران شود.

در این فیلم صحنه‌هایی به نمایش گذاشته شده است که توسط افراد آماتور از اغتشاشات و ناآرامی های غیر قانونی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ به ثبت رسیده و با ترفندهای رسانه ای سعی شده تا آسیب زنندگان به اموال عمومی و قانون شکنان را درایران تطهیر کند.

مدیریت جشنواره در بیانیه‌ای که از سوی رسانه‌های محلی منتشر شد، اعلام کرد که «هیئت نظارت» دستور جلوگیری از اکران فیلم را به منظور جلوگیری از  آسیب رساندن به کشوری خارجی  صادر کرد.

سایت «حزب فالانژهای لبنانی»  از گروههای حامی اکران این فیلم فتنه در لبنان بوده است .

العربیه در این گزارش افزود که این نخستین بار نیست سازمان امنیت عمومی مانع از اکران فیلمی درباره دوران «جنبش سبز» در ایران می‌شود و در سال ۲۰۱۰ جلوی اکران فیلم «روزهای سبز» به کارگردانی حنا مخملباف را گرفته بود.

برچسب ها: فتنه ، امریکا ، 88 ، توییتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.