سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران تا سوم آذرماه دشوار است، اما غیرممکن نیست

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که رسیدن به توافق جامع هسته‌ای با ایران تا سوم آذرماه دشوار به نظر می‌رسد، اما غیرممکن هم نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "تونی بلینکن، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در جمع قانونگذاران آمریکایی گفت: چنین پیداست که هم اکنون دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران تا روز دوشنبه هفته آینده مشکل است و به نظر من در حال حاضر گفتن اینکه ما به کجا می‌رویم در حال سخت‌تر شدن است، اما توافق جامع هسته‌ای غیر ممکن نیست.

بلینکن که گزینه باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای پست قائم مقامی وزارت امور خارجه آمریکا (جانشین ویلیام برنز یکی از چهره‌های اصلی مذاکره کننده هسته‌ای با ایران) است، در ادامه مدعی شد که مسئولیت اصلی در دستیابی به توافق هسته‌ای بیشتر از آمریکا، بر دوش خود ایران است.

وی ادعا کرد: توافق نهایی بستگی کامل به این موضوع دارد که آیا ایران خواست و تمایل به برداشتن گام‌هایی دارد که به آمریکا و شرکایش اطمینان دهد که برنامه هسته ایش کاملا صلح آمیز خواهد بود یا نه؟ ما مذاکره می‌کنیم، اما در چنین مرحله‌ای نیستیم.

دومین روز مذاکرات جدید هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی روز چهارشنبه انجام شد، البته این مذاکرات طی دو روز گذشته دو یا سه جانبه بوده و طرفین هنوز به صورت گروهی مذاکرات را آغاز نکرده‌اند.


یک مقام آگاه ایران که نامی از وی برده نشده است، روز چهارشنبه گفت که تاکنون هیچ مذاکره‌ای درباره تمدید مدت مذاکرات هسته‌ای نشده است.



انتهای پیام./
برچسب ها: رویترز ، ایران ، هسته ، وزیر ، مسئول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.