سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در فرودگاه مشهد:

تمدید گفت‌وگوها به نفع غربی‌ها نیست/زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) آمال و آرزوی همه مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری مذاکرات ایران با گروه 1+5 ، افزود: نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه امشب در جمع خبرنگاران در فرودگاه مشهد،با بیان اینکه زیارت حرم مطهر رضوی و حضور همایش اقتصاد مقاومتی هدف اصلی سفر به مشهد بوده است، افزود:‌ برای برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در مشهد آقای اسماعیل‌نیا نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی زحمات زیادی کشیدند که جای تقدیر و تشکر دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی مقوله‌ای بسیار مهمی است، یادآور شد: اینکه چگونه اقتصاد مقاومتی می‌تواند محقق شود، مقوله‌ای بسیار با اهمیت است، باید این مسئله به شکل یک راهبرد درآید؛ به هرحال امیدوارم برگزاری این همایش نمونه خوبی برای تکثیر آن در سراسر کشور باشد تا جایی که استان‌های دیگر کشور نیز از این فرصت و الگو استفاده کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این همایش قرار است  در زمینه وضعیت توسعه در استان با استاندار خراسان رضوی  بحث و گفت‌وگو کنیم، گفت: خراسان رضوی مزیت‌هایی دارد که در کمتر استان کشور قابل مشاهده است که در رأس آن‌ها، وجود مرقد شریف و نورانی امام هشتم(ع) است که به هرحال یک فرصت و مزیت بسیار بالا برای خراسان‌رضوی است و عاشقان زیادی در این کشور می‌خواهند به زیارت آن حضرت نائل شوند.
 
وی با بیان اینکه اساساً اقتصاد مقاومتی نیز در عرصه تولید متجلی می‌شودتاکید کرد: قرار بود برای مشهدمقدس و چند شهر زیارتی دیگر، بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته شود. امیدواریم که وضعیت اقتصادی بهتر شود تا این بودجه نیز لحاظ شود زیرا خراسان رضوی و مشهدمقدس، یک منطقه مهم صنعتی، در کشور هم محسوب می‌شوند و مشهد کارخانه‌جات زیادی دارد که باید فعال شوند.
 
لاریجانی مشهد را یک قطب اقتصادی و قطب کشاورزی کشور دانست و گفت: البته در چند سال اخیر نه تنها مشهد و خراسان‌رضوی، بلکه بسیاری از استان‌ها درگیر مسئله خشکسالی بوده‌اند که تصمیماتی برای مسئله آب صورت گرفته است؛ البته یکی از بخش‌های مهم همایش اقتصاد مقاومتی نیز، نحوه استفاده بهینه از آب است تا از این طریق میزان تولید محصولات افزایش پیدا کند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود درباره بدرفتاری آمریکایی ها در مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: البته برخی از پیشنهاداتشان با یک سری مسائل دیگر همراه شد و ممکن است این روش‌ها تاکتیک‌های مذاکراتی باشند.
 
وی ادامه داد: چانه زنی مذاکراتی که این ها دارند بیشتر شکل یک مذاکرات راهبردی نیست به همین دلیل است که این مذاکرات طولانی شده است؛ به نظر می رسد راه حل‌های ایران منصفانه‌ بوده حال نیز باید از فرصتها استفاده کنیم.
 
لاریجانی تاکید کرد: اگر زمان گرفته شود به نفع خودشان هم نیست یعنی نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنند؛ البته عقب گرد را نمی دانم از این جنس حرف‌ها و فراز و فرودها زیاد زده می‌شود و نباید جدی بگیریم.
 
انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.