سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد

توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار/ بیش از 1700 گروه زیر پوشش این طرح

مسعودی فرید گفت :طرح تامین مالی خرد می تواند تاثیر بسزایی در توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی زنان سرپرست خانوار داشته باشد.

حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : طرح تأمین مالی خرد با روش بانکداری پیوندی طرحی است که می تواند در توانمند سازی افراد در سطوح پایین اقتصادی و اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای گروه های ویژه به خصوص زنان سرپرست خانواره که در سطوح پایین اقتصادی و اجتماعی قرار دارند تدوین شده افزود: اجرای این طرح می تواند در توانمند سازی این افراد نقش بسزایی را ایفا کند که در حال حاضر دفتر توانمندسازی خانواده و زنان، مسئولیت توسعه و راهبری  این طرح را به عهده دارد.

مسعودی فرید اظهار داشت : طرح تامین مالی خرد  به همت سازمان بهزیستی و با همکاری بانک کشاورزی و مؤسسه تاک در 9 استان کشور اجرایی شده و در بیش از 12 استان کشور هچون ایلام، کردستان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری توسعه یافته است و در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 700 گروه خودیار در طرح تأمین مالی خرد فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داداین تسهیلات به گروهای 20 الی 30 نفره اهدا می شود که اقشار کم‌درآمد جامعه همراه با گروه‌های هدف تحت پوشش بهزیستی می توانند به این وسیله به دستاوردهایی چون تسهیلات بانکی بدون ضامن، بهبود معیشت و کسب و کار و ایجاد فرصت‌های شغلی برسند.

وی اظهار داشت : پس از تبادلات صورت گرفته با مدیریت همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه ایتالیا، این طرح  به عنوان کاندید شرکت رقابت بین‌المللی با حضور 147 کشور جهان انتخاب شدو  پس از بازدید مدیران و کارشناسان اعزامی ایفاداز کشور ایتالیا به عنوان روشی مبتکرانه و موفق ارزیابی شد .

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه و شکوفایی طرح تأمین مالی خرد به عنوان یک روش کارآمد و مؤثر در عرصه رفاه و عدالت اجتماعی و بهبود معیشت و کاهش فقر باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، سرپرست ، خانوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.