سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی ورود ویدیو چک به مسابقات وزنه‌برداری

مشاهده چند روز قضاوت بحث بر‌انگیز در چند مسابقه جهانی وزنه‌برداری، فدراسیون جهانی این رشته را به فکر استفاده از سیستم ویدیو چک انداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یاهو‌اسپرت، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری IWF قصد دارد امکان ورود به سیستم ویدیو چک به تمامی رقابت‌های این رشته ورزشی را بررسی کند.

در جریان مسابقات وزنه‌برداری المپیک 2004 آتن، مسابقات مشترک المنافع سال 2014 و مسابقات آسیایی  اینچئون بحث‌های فراوانی بر سر نحوه داوری پیش آمد.

به عنوان مثال در مسابقات المپیک آتن 2004، مدال طلا به وزنه‌برداری چینی رسید در حالی که او وزنه‌ را به درستی کنترل نکرده ومدال باید به وزنه‌برداری از کره‌جنوبی می‌رسید،نائب رئیس IWFهم از طرح ویدیوی چک حمایت می‌کند.

حال قرار است مجموعا 3 دوربین از مسابقه‌های وزنه‌برداری فیلمبرداری کنند و اگر نیازی به بررسی مجدد صحنه‌ خاصی از جریان مسابقه بود، فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین‌ها چک شوند.

قراراست برای نخستین مرتبه از این دوربین‌ها در مسابقات جهانی جوانان در سال 2015 استفاده شود.

فدراسیون جهانی کشتی در بخشی دیگر از فعالیتها، لوگوی خود را تغییر داد وتصمیم گرفت یک پنجم بودجه خود را صرف اقدامات مبارزه با دوپینگ کند،  IWFبودجه‌ای 1/5 میلیون دلاری 21 درصد از درآمدهای خود را به مبارزه با دوپینگ اختصاص می‌دهد. در یک سال گذشته 18 وزنه‌بردار فقط از کشور جمهوری آذربایجان به دلیل استفاده از مواد نیروزا با محرومیت مواجه شدند و در سال 2013 از هر2 هزارتست گرفته شده جواب 27 مورد ثبت اعلام شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.