سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"محمد الهیاری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تقسیم کار دستگاهی راهکار توسعه کتابخوانی در کشور است

ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی، استفاده از همکاری‌های بین دستگاهی و توجه به منابع در اختیار قرار گرفته کتابخانه‌ها می‌تواند به ترویج کتابخوانی کمک کند.

"محمد الهیاری"، معاون توسعه کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 93 افزایش پیدا نکرده ولی با تقسیم کار بین نهادها و ارگان‌ها، وزارت مسکن و شهرسازی، نیم درصد شهرداری‌ها و خیرین می‌توانیم به توسعه کتابخانه‌ها در کشور کمک کنیم.

وی گفت: برابر آمار موجود، 57 درصد از کتاب‌داران تحصیلات مرتبط با کتابداری دارند و بر اساس برآورد نهاد در سال 93 با برگزاری آزمون‌های ادواری اقدام به جذب کتابدار خواهد داشت.

وی در خصوص الکترونیکی شدن کتابخانه‌ها عنوان کرد: کتابخانه‌ها باید با توجه به فناوری‌های روز و نیاز مخاطبان به سمت الکترونیکی شدن پیش روند ولی برای محیا کردن این بستر باید اقدامات حقوقی نظیر مالکیت مادی و معنوی آثار مورد توجه واقع شده و پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد در چارچوب قوانین و ضوابط کشور در شبکه‌های اجتماعی حضور خواهد داشت و امید است که این حضور پررنگ همچون سامانه BOOKI.IR باشد.


انتهای پیام/ اس
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.