سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی؛

نمایندگان با ایجاد صندوق دریافت عوارض از اپراتورها برای توسعه روستاها مخالفت کردند

نمایندگان با ایجاد صندوق "دریافت عوارض از اپراتورها" برای توسعه ارتباطات در روستاها و تحقق دولت الکترونیک مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز موضوع ایجاد صندوق "دریافت عوارض از اپراتورها" برای توسعه روستاها را بررسی و سرانجام به نتیجه‌ای نرسیدند و به این منظور به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.  
 
در این راستا ماده 12 طرح الحاق موادی به قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت تصریح می‌کند: به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت وزیران درصدی از درآمدهای حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتور‌ها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه با اولویت روستایی و شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت از محل ردیفهای پیش‌بینی شده در قوانین بودجه سنواتی به‌صورت درآمد- هزینه و در صورت لزوم با استفاده از مشارکت اپراتور‌ها به‌ مصرف برساند. به‌منظور تحقق اهداف این ماده و توسعه بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تحقق دولت الکترونیک، وزارت مذکور مجاز است نسبت به تشکیل صندوق خاص از محل درآمدهای فوق اقدام نماید.  
 
اساسنامه صندوق مذکور و آیین‌نامه اجرائی این ماده به‌پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.  
 
ابتدا تعدادی از نمایندگان پیشنهاد اصلاح این ماده را مطرح کردند که نیاز به دو سوم رای داشت بنابراین با 51 رای موافق‌، 110 رای مخالف و 10 رای ممتنع به تصویب نرسید.  
 
سپس نمایندگان حذف ماده 12 را مطرح کردند که این پیشنهاد نیز با 77 رای موافق، 83 رای مخالف و 10 را ممتنع به تصویب نرسید.  
 
سرانجام محمدرضا باهنر که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخش دوم جلسه علنی را برعهده داشت گفت: این ماده به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌شود.  
 
وی هم چنین گفت: امیدواریم کمیسیون برنامه و بودجه با کمیسیون صنایع و معادن همکاری داشته باشد تا این ماده به نحو احسنت بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: صحن ، علنی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.