سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آقای بیکار" در سینماحقیقت!

"همراز": هدف فیلم مستند ریشه‌یابی یک مسئله نیست

فیلم مستند «آقای بیکار» ساخته «علی همراز» در بخش مسابقه ملی مستندهای نیمه‌بلند هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، علی همراز پیرامون موضوع این مستند گفت: این فیلم در ارتباط با بیکاری است اما به طور مستقیم به علل بیکاری نمی‌پردازد، زیرا معتقدم هدف فیلم مستند همیشه ریشه‌یابی یک مسئله نیست! 

وی افزود: تصویربرداری این مستند با هدف نشان دادن تاثیر بیکاری روی زندگی، جایگاه اجتماعی و روابط فردی، به مدت دو سال و 112 جلسه به طول انجامید. 

این مستندساز درباره ساختار مستند «آقای بیکار» هم خاطرنشان کرد: در واقعیت خیلی داستان می‌بینیم و زندگی شبیه به داستانی است که هر روز تعریف می‌شود. در این مستند وجه داستان‌گویی را تا حدی که توانستم برجسته کردم تا مخاطب سرگرم شود؛ یعنی ریتم فیلم به گونه‌ای است که پشت سرهم اتفاقات تازه‌ای در حال رخ دادن است.  

وی در پایان گفت: ویژگی بارز فیلم، وجه سرگرم‌کننده آن است. پلان‌هایی که روند داستان، نقاط اوج و فرود، کند و تند شدن ریتم و احساسات مخاطب را هر چند لحظه یک‌بار تغییر می‌دهد تا تماشاگر را از دست ندهد. 

گفتنی است علی همراز فعالیت فیلمسازی خود را از سال 1387 آغاز کرده و بیش از 25 فیلم مستند از جمله «جان و جنگل»، «دیوارهای شهر من»، «سمفونی صداها»، «‌ب مثل برنج» و... را در کارنامه خود دارد. همچنین وی با ساخت مستند «اتاق تنهایی» کاندید دریافت بهترین فیلم و تدوین ششمین دوره جشنواره سینماحقیقت شده بود.  

مستند «آقای بیکار» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و استودیو هیچ است. 


انتهای پیام/ اس
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.