سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخی فرد:

حقوق داوران تیراندازی افزایش پیدا می‌کند

مدیر اجرایی فدراسیون تیراندازی گفت: بر اساس تعرفه‌های جدید که در حال به روز کردن آن هستیم، با تصویب آن میزان حقوق داوران نیز تغییر خواهد کرد.

مسعود شیخی فرد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت داوران تیراندازی ایران گفت: تیراندازی مثل رشته‌های فوتبال و کشتی و ... از گستردگی چندانی برخوردار نیست در صورتی که داوران برای کسب تجربه به حضور در مسابقات بیشتر احتیاج دارند در ایران سالن‌های تیراندازی تأسیس شده و امکانات خوبی هم دارند ولی در اغلب شهرها این رشته تعطیل است و همین مسئله در کیفیت کار داوران تأثیر گذار است.

مدیر اجرایی فدراسیون تیراندازی ادامه داد: ما در رشته‌های تفنگ و تپانچه 1363 داور داریم که 887 نفر دارای مدرکA، 283 نفر درجه 2 و 887 نفر مدرک 3 را دارا هستند. اما در رشته اهداف پروازی 171 داور درجه 2 و 3 داریم.

وی اشاره کرد: 54 داور ما بین المللی هستند که از این تعدد 4 نفر مدرک A بین المللی را دارند.

مدیر اجرایی فدراسیون درباره فعالیت نداشتن کمیته داوران و تأثیر آن روی عملکرد داوران بیان کرد: هر فدراسیونی اگر بخواهد برای هر بخشی یک کمیته مجزا داشته باشد اداره کردن بسیار سخت خواهد شد، به همین خاطر کارهای کمیته داوران را کار گروه‌های ما در هر رشته انجام می‌دهند و معمولاً کارشناسان سازمان لیگ پیگیر کارهای آنها است.

وی درباره برنامه‌های موجود برای حل مشکلات داوری و داوران تیراندازی گفت: بسیاری از داوران ما از میزان حقوقشان راضی نیستند. با توجه به تعرفه‌‌ای که در حال به روز کردن آن هستیم با تصویب آن رقم پرداختی داوران هم بهبود پیدا می‌کند و ما به شدت پیگیر این موضوع هستیم.

وی برای ارتقای  کیفیت داوران تیراندازی گفت: کلاس های آموزشی داوری تأثیر بسیاری در افزایش ارتقاء کیفیت دارد که در این زمینه صرفاً گرفتن مدرک کافی نیست و آنها نیازمند حضور در مسابقات مختلف هستند که خوشبختانه فعالیت‌های خوبی توسط آکادمی المپیک برای افزایش کیفیت داوران صورت می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: امکانات ، کشتی ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.