سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آمریکایی :

در صورت توافق هسته‌ای تحریم‌ها فقط به حالت تعلیق در می‌آیند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد : در صورت دستیابی مذاکره کنندگان هسته ای به توافق ، تحریم های ضدایرانی تنها به حالت تعلیق در می آیند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی گفت : در صورتی که توافق میان مذاکره کنندگان هسته ای بدست آید واشنگتن ابتدا تحریم های ضدایرانی را به حالت تعلیق در می آورد . پس از آنکه آمریکا مطمئن شد که ایران به تعهدات خود پایبند است تحریم ها بطور کلی لغو خواهند شود .

وی همچنین افزود : مااینگونه صلاح می دانیم که اگر گفتگوهای هسته ای وین به نتیجه نهایی رسید پیش از فسخ کلی تحریم ها ابتدا آنها را به حالت تعلیق درآوریم . اگر تنها یک بار مطمئن شویم که ایران طبق تعهدات خود عمل می کند آنگاه تحریم ها را کاملا لغو خواهیم کرد . 

راتکه تصریح کرد : بدلیل نگرانی هایی که اعضای کنگره ، دولت کنونی و نیز دولت پیشین آمریکا در این باره داشته اند به نظر ما " سیاست منطقی و عقلانی " این است که تحریم ها را فورا فسخ نکنیم . تعلیق اهرم مناسبی خواهد بود تا ایران را تا پایان معامله نگه داریم و هر زمان تخطی از سوی آن انجام گرفت بلافاصله تحریم ها را از سر بگیریم . 

گفتنی است سناتورها رابرت منندز و مارک کرک هفته گذشته در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ایران باید پیش از آنکه واشنگتن هرگونه لغو تحریمی را امضا کند ، متهعد شود که برنامه هسته ای خود را بطور کامل تعطیل خواهد کرد . 


انتهای پیام /
برچسب ها: تحریم ، توافق ، هسته ای ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
kaybar
۱۳:۲۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۳
سناتورها غلط زیادی کردن....