وی گفت: برگزاری این نمایشگاه در جزیره کیش و در سطح بینالمللی از رویدادهای علمی ـ تخصصی است که در کشورهای محدود اجرا میشود که ایران با مدیریت علمی و خودکفایی صنعتی در این عرصه از محدود کشورهای دنیا است.
مونسان یادآور شد: در ایران با توجه به فعالیت و حضور در بازارهای مؤثر جهانی، توجه به حمل و نقل هوایی از جایگاه بالاتری برخوردار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در خصوص ساخت قطعات صنعت هنوز نیازمند تلاش بیشتر و افزایش تعامل هستیم تا با کشورهای صاحب علم در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشیم.
مونسان بیان کرد: صنعت هوایی کشور پس از انقلاب اسلامی با تکیه بر دانش فنی خود اقدامات مهمی در خصوص ساخت قطعات، تعمیر موتور و حتی طراحی هواپیما انجام داد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به تعدد بسیار قطعات مورد نیاز برای ساخت هواپیما، خوداتکایی در این صنعت مقرون به صرفه نیست، اما آشنا شدن با دانش و فناوریهای روز در این حوزه و به تبعیت از آن، افزایش کارآمدی نیروها و توان تخصصی داخلی میتواند این صنعت را به سمت خودکفایی در حوزههای خاص هدایت کند.
وی گفت: براساس آمار منتشرشده در سال 2013 میلادی 3 میلیارد و 100 میلیون مسافر و 48 میلیون کالا از طریق خطوط هوایی در دنیا جابجا شدند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه هوایی و هوانوردی از نظر ایجاد تعاملات با شرکتهای قطعهساز و مراکز علمی و پژوهشی تأثیرگذار است، گفت: این نمایشگاه به منظور شناسایی قابلیتها و استعدادهای داخلی و ارائه آخرین فناوریها و دستاوردها در زمینه ساخت تجهیزات و قطعات مختلف صنعت در بخش داخلی و خارجی برپا شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در بخش توسعه حمل نقل هوایی، کیش از نمونه موفقیتهای داخلی محسوب میشود که چهارمین فرودگاههای کشور از نظر حجم عملیات پروازی را دارد.
وی بیان کرد: فرودگاه جزیره کیش توانایی پذیرش 2 میلیون مسافر و برقراری هزار سورتی پرواز ورودی و خروجی در سال را دارد؛ یعنی به طور متوسط روزانه 60 سورتی پرواز و 6 هزار مسافر داخلی و خارجی در این منطقه جابجا میشوند که در ایام پیک سفر روزانه 100 سورتی پرواز انجام میشود.