سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانس24:

طرفین موفق به امضای توافقنامه جامع هسته‌ای نخواهند نشد

شبکه فرانسوی فرانس بیست و چهار اعلام کرد: بسیاری از تحلیل گران معتقدند طرفین مذاکره موفق به امضای توافقنامه نهایی نخواهند نشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، گزارشگر شبکه فرانس 24 در گزارشی از وین اعلام کرد مذاکره کنندگان که به پایتخت اتریش بازگشته اند، تا 24 نوامبر مهلت دارند با تهران به توافق برسند. برای دست یافتن به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران، کم تر از یک هفته فرصت باقی مانده است.

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، درباره از سرگیری مذاکرات هسته‌ای گفت: امیدوارم که بتوانیم به توافق دست یابیم، اما هنوز مسائل مهمی هست که باید حل و فصل شود.

گزارشگر فرانس بیست و چهار افزود مذاکرات هسته ای که در پایان سال 2013 از سر گرفته شد، از دشواری مذاکرات خبر داد زیرا  مواردی که درباره آنها اختلاف وجود دارد، متعدد است. از موارد اختلاف، ظرفیت غنی سازی اورانیوم ایران است که بعد از دستیابی به توافق نهایی، ایران قادر خواهد بود آن را حفظ کند. از دیگر موارد اختلاف سرنوشت راکتور آب سنگین اراک است. دیگر مورد اختلافی، روند بازرسی سازمان ملل و آهنگ لغو تحریم ها است. توافق نهایی احتمالی میان تهران و غرب به ایران امکان خواهد داد ضمن دستیابی مجدد به جایگاه خود در میان کشورهای اصلی تولید نفت، اقتصاد خود را احیاء کند. عادی سازی روابط دیپلماتیک می تواند راه را برای همکاری های احتمالی درباره بحران سوریه و عراق  بازکند. اما بسیاری از تحلیل گران فکر نمی‌کنند توافقنامه نهایی حاصل شود و بیشتر به دستیابی به توافقنامه‌ای موقت اعتقاد دارند. 





انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.