سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یکصد و یازدهمین جلسه علنی امروز شورای شهر تهران مطرح شد

آباد:اعتراض شهروندان به مردانه شدن نام معابر شهری/ دبیر :نام گذاری معابر به نام اهل بیت ممکن نیست

رئیس کمیته ملی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: برخی از شهروندان اعتراض می‌کنند که چرا نام معابر شهری مردانه است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در بررسی طرح نام گذاری و تغییر نام برخی از معابر شهر تهران اعضای شورا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این رابطه پرداختند.

وی با بیان اینکه تغییر نام معابر و عادت مردم نسبت به بیان آن زمان‌بر است افزود:‌ هرچند نام گذاری معابر به نام شهدا ارزشمند است اما باید در این خصوص احتیاط لازم صورت پذیرد چرا که در پیشنهادات نام گذاری های ارائه شده  تغییر نام یک کوچه از نام شهید به نام شهیدی دیگر و نیز تغییر نام بوستانی به نام هفتم تیر به نام یک شهید مطرح شده و این درحالی است که هم عنوان هفتم تیر و هم نام شهید برای مردم ما مقدس است.

محمد حقانی در ادامه با اشاره به اینکه نام گذاری بخشی از هویت هر شخص و پدیده است اظهار داشت: در نام گذاری معابر باید دقت نظر لازم صورت پذیرد ضمن اینکه در این راستا جلب نظر مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تغییر نام بوستان بازیافت به نام پهلوانان و بوستان هفتم تیر به نام یک شهید را از مصادیقی دانست که باید بیشتر مورد توجه کمیسیون فرهنگی قرار گیرد.

در ادامه معصومه آباد با اشاره به تغییر نام بوستان کودک و نیز بلوار شهرزاد به کودکان غزه تصریح کرد: بهتر است نام بلوار شهرزاد به حالت قبلی باقی بماند و تنها خیابان جهان کودک به دلیل تناسب آن با کودکان غزه به این نام تغییر یابد.

وی به اعتراض شهروندان در خصوص مردانه شدن نام معابر شهری اشاره کرد و گفت: بهتر است حداقل در نام گذاری برخی از معابر از نام یک پل استفاده شود.

احمد دنیا مالی نیز در رابطه با نام گذاری یک کوچه به نام امام رضا اظهار داشت : در شان‌ ائمه نیست که تنها یک کوچه را به نام آنان نام گذاری کنیم.

علیرضا دبیر نیز با بیان اینکه مطابق آئین نامه شورا نام گذاری معابر به اسم اهل بیت غیر ممکن است افزود: اعضاء کمیته نام گذاری باید در این رابطه دقت نظر لازم را در این رابطه داشته باشند.

مجتبی شاکری، در پاسخ به اظهارات معصومه آباد در رابطه با حذف نام کودکان غزه از بلوار شهرزاد افزود: نام گذاری کودکان غزه در تونل غزه و بلوار شهرزاد یک طرح دو فوریتی بوده که باید اجرایی شود.

گفتنی است، در پایان تذکرات اعضای شورای شهر در رابطه با تغییر نام معابر و اعتراض آنها نسبت به برخی از نام‌های عنوان شده به پیشنهاد مرتضی طلایی که در غیاب مهدی چمران در ساعات پایانی جلسه ریاست شورا را بر عهده داشت 8 مورد از این نام گذاری‌ها از دستور خارج و موارد دیگر به تصویب اکثریت اعضا رسید.

وی به عنوان رئیس نام گذاری شورا در رابطه با تشکیل کمیسیونی از اعضای روانشناس، جامعه شناس و اهل فرهنگ خاطر نشان کرد: کمیسیون نام گذاری شورای شهر از افراد آگاه به فرهنگ نظیر مختاباد،‌حاجیان و طلایی بهره گرفته است ضمن اینکه اگر قرار بر استفاده از نام یک شهید در معابر شهری باشد پس باید این نام را در کجا استفاده نمود.

*آزادی مطبوعات آرزوی قلبی ما است / حرفهای من طنز تلخ سیاسی نیست


سرخو عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورا در رابطه با اظهارات برخی از اعضا پس از تذکر وی نسبت به روزنامه همشهری افزود: پس از این تذکر اهانتی از سوی برخی از اعضا صورت گرفت ضمن اینکه مسئله دیگر که باید به آن اشاره کنم این موضوع است که تذکر اعضا شهردار باید توسط خود ایشان پاسخ داده شود نه اعضای دیگر .

وی مسئله دیگر را در خصوص فروش زمین فرمانیه و صحبت شهردار در رابطه با پاسخگویی به تمامی تذکرات شورا عنوان کرد و گفت: چرا قیمت این زمین در زمان فروش در روزنامه همشهری درج نشد و این در حالی است که برخی از اعضا ما را متهم به سانسور و دیکتاتوری کردند و گفتند سانسورچی هستیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه آزادی مطبوعات آرزوی ماست اظهار داشت: متاسفانه برخی از حرفها به عنوان طنز تلخ سیاسی یاد می‌کنند درحالی که بنده کارشناس ارشد عمران و کارشناس رسمی دادگستری هستم و بسیاری از پروژه‌های مترو و حمل و نقل با تلاش و فعالیت من  صورت پذیرفته است.

سرخو با عنوان اینکه قصد دفاع از خود را ندارم خاطر نشان کرد: انشاءالله پس از این با ایجاد فضای تنش آفرین مانع از اطلاع رسانی به مردم نشویم.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا با بیان اینکه بازار تهران به عنوان یک حوزه تمدنی، مرکز اقتصادی و اشتغال مطرح است و مسایل خاص خود از نظر رفت و آمد، حمل بار، نظافت و جمع آوری زباله را دارد، افزود: شاید در گذشته در یک ماه شاهد چندین بار آتش سوزی در منطقه بازار و از بین رفتن سرمایه های ملی کشور بودیم و اهمیت این منطقه تا حدی است که از نظر هیچ فردی پوشیده نیست.
 
وی با اشاره به اینکه مطابق پیوست شماره 2 طرح جامع تهران در خصوص بازار سنتی باید الگوی وضع و موجود تثبیت و طرحهای ویژه مداخله طراحی واجرا شود، اظهار داشت: شهرداری مکلف است طرحی را برای این پهنه ارائه کند که هنوز ارائه نشده است.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورا با عنوان اینکه مداخله در بازار تهران به عنوان بخشی از هویت شهر نیازمند رویکرد سیستمی وخاص است تصریح کرد: مطابق بند 2 مرکز فعالیت‌های تاریخی تهران در طرح جامع شهرداری باید تا پایان سال 90 این ماموریت را به انجام می‌رساند که متاسفانه هنوز صورت نپذیرفته است.
 
حقانی با بیان اینکه هر گونه مداخله در تهران باید در چارچوب طرح جامع صورت پذیرد، خاطر نشان کرد:  من از شهردار تهران خواهش می‌کنم طرحهای مداخله در طرح جامع را به مرحله اجرا برساند چرا که حدود سه سال از زمانی که در طرح جامع پیش بینی شده گذشته است.
 
 *شمشیر سیاسی کاری را  از سر شورا برداریم
 
عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در یکصد و یازدهمین جلسه علنی امروز شورا ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت مرتضی پاشایی و مجید بهرامی به عنوان دو فعال مهم در عرصه هنر در تذکری، افزود: باید حرمت سوال اعضای شورای شهر حفظ شود و وقتی یک نماینده یا عضو شورا سوال می کند باید به جواب خود دست یابد.
 
وی تصریح کرد: اینکه عضوی سوال کند دو حالت دارد یا جواب می‌گیرد و یا خیر اما اینکه در برخی مطبوعات در خصوص مسائلی همچون عذرخواهی یک نماینده عقده‌ای بودن او و یا رسیدگی کردن به این مساله صحبت می شود در واقع به معنای سیاسی کردن شورا است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر  با بیان اینکه همواره بیان مسائلی که در خصوص پرسش از هزینه‌هاست سیاسی جلوه می‌شود، اظهار داشت: بهتر است گروهی طراح سوال شوند و بگویند چه سوالی بپرسیم که البته امیدوارم سوالات سخت را به ما ندهند.
 
مختاباد با تاکید بر اینکه باید فضای رفاقت در شورا به رسمیت شناخته شود، تصریح کرد: شمشیری به اسم سیاسی‌کاری بر سر شورا قرار ندهیم و دائم نگوییم این شورا به وضع شورای اول دچار خواهد شد چرا که شورای اول یکی از بهترین شوراها بود.
 
وی انحلال شورای اول را یکی از نقاط ضعف وزیر کشور وقت آن زمان عنوان و خاطرنشان کرد: این عمل نقطه سیاهی در کارنامه ایشان بود و امیدوارم شمشیر سیاسی کاری را از سر شورا بر داریم چرا که ما قصد سیاسی کاری و مچ گیری نداریم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مختاباد ، مطبوعات ، سوال ، حرمت ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.