سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاورلار:

راهی جز تفکیک آب شرب از بهداشتی نداریم

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاورلار گفت: اگر بخواهیم در آینده دچار مشکل نشویم راهی جز تفکیک آب شرب از بهداشتی را نداریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد رنجبر در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران، گفت: وضعیت آب در کشور به مرحله بحرانی رسیده است و علاوه بر دشت ها، شهر‌ها نیز از بی آبی رنج می برند و در این میان اصلاح الگوی مصرف روش مقابله با شرایط موجود است، در غیر این صورت کشور با بارش‌های اخیر از خشکسالی نجات نخواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه اتخاذ سیاست‌های مقابله ای در این فرایند از ضروریات‌ است، افزود: به جای اینکه همچون گذشته به دنبال مهار آب و استفاده از آن باشیم باید برنامه ریزی ها بر اساس منابع موجود و با در نظر گرفتن سهم آیندگان صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاورلار ادامه داد: برداشت آب از منابع زیرزمینی با مجوز، اصلاح الگوی کشت،‌ اصلاح شبکه آبرسانی و اصلاح الگوی مصرف از جمله اقداماتی است که در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد.

رنجبر درباره جداسازی شبکه آب شرب و بهداشتی نیز گفت: دولت می توانست طرح تفکیک شبکه آب را در شهرهای جدیدالتاسیس همچون پرند به مرحله اجرا درآورد.

وی افزود: اگر بخواهیم در آینده دچار مشکل نشویم راهی جز تفکیک آب شرب از بهداشتی را نداریم.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاورلار ادامه داد: در تهران الزامی نیست که در تمامی مناطق این امر اجرا شود بلکه در شهرهای جدید التاسیس می تواند جز برنامه های مدون باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، مصرف ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.