سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در حال بررسی تفاوت ویدیو اعدام "پیتر کاسیگ" با ویدیوهای قبلی داعش

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به بررسی اختلاف ویدیو اعدام "پیتر کاسیگ" با ویدیوهای قبلی داعش می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه ایندیپندنت در گزارشی اعلام کرد که دستگاه اطلاعاتی آمریکا و انگلیس اقدام به بررسی اختلافات ویدیوی اعدام "پیترکاسیگ" با ویدیوهای سابق داعش می‌کند.

این روزنامه می‌نویسد: این ویدیو در آن واحد هم شبیه ویدیوهای اعدام گروگانهای غربی توسط داعش است و هم با آنها تفاوت دارد.

ایندیپندنت می‌نویسد: عامل مشترک میان تمامی این ویدیوها وحشی‌گری موجود در آنها است؛ "پیتر کاسیک"، امدادگر آمریکایی که درعراق قبل از تشکیل سازمانی انسانی برای ارائه امدادهای اضطراری به قربانیان جنگ سوریه مشغول مبارزه بود در آخرین ویدیویی که کشته شدن گروگان انگلیسی آلن هنینگ در سوم اکتبر را تأیید می‌کند ظاهر می‌گردد و طبق هشداری که در ویدیو داده می‌شود  کاسیگ قربانی بعدی است و این درحالی است خانواده او درآن زمان مطلع بودند که وی نزد داعش اسیر می‌باشد.

ایندیپندنت سپس می‌نویسد: به میزان خشمی که از کشته شدن هنینگ وجود داشت، این تفکر وجود داشت که افرادی که اقدام به این اعدام‌ها می‌کنند استراتژی خود را تغییر خواهند داد؛  ویدیوهنینگ چهارمین ویدیو از ویدیوهایی بود که در هرکدام از آنها، یک گروگان اعدام می‌‌شد و قربانی بعدی نیز اعلام می‌‌گردید؛ و پیش از کشته شدن هنینگ جهان از کشته شدن خبرنگاران آمریکایی "جیمز فولی" و استیون ساتلوف و امدادگر انگلیسی دیوید هینز آگاه شده بود.

ایندیپندنت سپس ادامه می‌دهد: اما این تغییرات هرچه که بود سبب کمک به پیتر کاسیگ نگردید؛ اما تفاوت‌های واضحی میان تصاویری که کشته شدن کاسیگ را اعلام می‌کند و چهار ویدیوی پیش از آن وجود دارد.

ایندیپندنت می‌افزاید: در این ویدیو اخیر کاسیگ درحالی که دارد کشته می‌شود به تصویر کشیده نمی‌شود و اعدام وی مانند آنچه که در ویدیوهای پیشین بود به نمایش در نمی‌آید؛ همچنانکه اعلام نمی‌شود که گروگانی جدید در آینده اعدام خواهد شد.

اینیدیپندنت سپس در گزارشش می‌گوید که آژانس‌های اطلاعاتی غرب اقدام به بررسی اختلاف‌ها میان ویدیوی اعدام کاسیگ از ویدیوهای پیشین آن خواهند کرد.

این روزنامه در پایان می‌نویسد: در حالی که تصاویر پیشین با مهارت بالایی گرفته شده بود؛ این ویدیو اخیر که مهارت کمتری دارد ممکن است نشان دهنده آن باشد که اجرا کنندگان  آن عجله داشتند تا کارشان را به انجام برسانند.



انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.