سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار انصاری بیان کرد

ارتقاء جایگاه ایثارگران در برنامه ششم توسعه/ اجرای 65 درصد از مواد قانون جامع ایثارگری

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جایگاه ایثارگران در برنامه ی ششم توسعه نسبت به برنامه ی پنجم باید ارتقاء یابد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران گفت: آموزش و پرورش با توجه به دارا بودن 36 هزار دانش آموزش شهید، 5 هزار معلم شهید، 10 هزار جانباز و 130 هزار ایثارگر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی در خصوص قانون جامع ایثارگران افزود: قانون جامع ایثارگری به مدت 4 سال به صورت آزمایشی اجرا می شود و سال گذشته رئیس جمهور دستور داد این قانون در سال 93 اجرایی شود بنابر این شورای برنامه ریزی در این خصوص در بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.

انصاری با اشاره به اینکه مواد 77 گانه‌ی قانون جامع ایثارگران در سه بخش قابل اجرا است، تصریح کرد: بخش موادی از این قانون نیاز به آیین نامه و بار مالی ندارد بخشی دوم این قانون نیاز به آیین نامه و بخش دیگر نیاز به بار مالی دارند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: بخشی از موادی که نیاز به آیین نامه ندارد اجرا شده و به عنوان مثال مواد 11 گانه ای که مربوط به بهداشت و درمان است در حال اجرا شدن است.

وی با بیان اینکه 65 درصد از مواد این قانون اجرا شده است، افزود: اجرای تمام قانون جامع ایثارگری بر عهده‌ی بنیاد شهید نیست و دستگاه‌های بسیاری در این زمینه باید فعالیت داشته باشند.

انصاری با اشاره به صادر شدن احکام رزمندگان و ایثارگرانی که در هیچ ارگانی شاغل نیستند، گفت: از اول شهریور ماه موضوع بیمه و درمان ایثارگران به بنیاد شهید محول گردیده و بحث بیمه 254 دستگاه توسط معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به بنیاد شهید واگذار شد.

وی در خصوص تقلیل ساعت کار همسران شهدا عنوان  کرد: این موضوع نیازمند آیین نامه است اما خود جانبازان می‌توانند برای تقلیل ساعت کاری مراجعه کنند.

انصاری در پایان خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم که جایگاه ایثارگران دربرنامه‌ی ششم توسعه باید نسبت به برنامه ی پنجم ارتقاء یابد و در کنار مسائل معیشتی به مسائل فرهنگی و ترویجی نیز توجه شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، قانون ، ارتقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.