سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق بررسی‌ها؛

موارد اختلال عاطفی فصلی سه برابر افزایش یافته است

بر طبق بررسی ها موارد اختلال عاطفی فصلی در پاییز، تا حدود سه برابر افزایش یافته و هر چه به اواخر این فصل نزدیک می‌شویم، اختلال عاطفی فصلی شیوع بیشتری می‌یابد.

محسن عابدینی نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اختلال عاطفی فصلی در پاییز و زمستان شیوع بالاتری در مقایسه با بهار و تابستان دارد که این موضوع می‌تواند به دلایل مختلفی نظیر تغییرات در طول روز و شب باشد.

وی تصریح کرد: بر طبق بررسی‌ها موارد اختلال عاطفی فصلی در پاییز، تا حدود سه برابر افزایش یافته و هر چه به اواخر این فصل نزدیک می‌شویم، اختلال عاطفی فصلی شیوع بیشتری می‌یابد.

عابدینی نیا با اشاره به اینکه مبتلایان به اختلال عاطفی فصلی به دفعات دچار افسردگی می شوند، اظهار داشت: علت دقیق افسرده حالی به درستی مشخص نیست، اگر چه می توان عواملی نظیر وراثت، ساختار روانشناسی، ساختار زیست شیمیایی بدن، تغییر میزان هورمون‌ها، شرایط پر تنش و استرس زا و  برخی از بیماری‌ها را در بروز اختلال عاطفی فصلی موثر و مرتبط دانست.

وی یادآور شد: قرار گرفتن در معرض نور و پرهیز از قرار گرفتن در شرایط پر تنش و استرس زا، از جمله راههای پیشگیری از اختلال عاطفی فصلی است که به ویژه در پاییز و زمستان اهمیت بسیار بیشتری دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.