سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسوشیتدپرس مدعی شد

احتمال حضور وزرای خارجه 1+5 در مذاکرات وین/ توافق تا ضرب‌الاجل بعید به نظر می‌رسد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد : این احتمال وجود دارد که وزرای خارجه 5+1 نیز به جمع مذاکره کنندگان بپیوندند .

به گزارش
 سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به از سرگیری مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 در وین ، پایتخت اتریش نوشت : احتمالا وزرای خارجه کشورهای  1+5 نیز به مذاکرات وین خواهند رفت.

این خبرگزاری همچنین تصریح کرد : دو طرف مذاکره کننده بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی نزدیک هستند تا از این طریق هم تحریم های غربی بر ضد جمهوری اسلامی لغو شود و هم نگرانی طرف 5+1 درباره احتمال دستیابی ایران به تسلیحات اتمی از بین برود . این توافق می تواند برای کاهش تنش ها در منطقه غرب آسیا نیز بسیار کمک کننده باشد.

بنابراین گزارش، بااین اختلافات اساسی همچنان باقی مانده است. باتوجه به این اختلافات بعید به نظر می رسد که این توافق تا تاریخ 24 نوامبر محقق شود در عین حال هر دو طرف مذاکره کننده مشتاق به ادامه گفتگو تا دستیابی به نتیجه مطلوب و نهایی هستند.

برهمین اساس، صداهای مخالفی که در کنگره برضد مذاکرات مطرح می شود نیز بر روند این گفتگوها بی تاثیرنیست . 

باتوجه به اهمیت مرحله کنونی در مذاکرات هسته ای ، این احتمال وجود دارد که جان کری ، وزیر خارجه آمریکا و دیگر همتایان وی از کشورهای انگلیس ، آلمان ، فرانسه ، روسیه و چین نیز عازم وین شده و در روزسه شنبه که مذاکرات از سر گرفته می شود در مقابل محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران نشسته و به گفتگو برای  حل و فصل اختلافات بپردازند . 

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۷:۳۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۳
این مدعیان قدرت درجهان که بزرگترشون اسرائیله واختیاری ازخود ندارند بس این قدر خودشون مضحکه جهان نکنند چون مااین رژیم جعلی رو قبول نداریم وشمارش معکوس ازبین رفتن این رژیم شروع شده بس بهتره وارد این شمارش نشوند