سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

برگزاری آزمون نظام مهندسی در کردستان

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: در آخرین دوره آزمون نظام مهندسی باشرکت 2500 نفر در کردستان برگزارشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، صباح قریشی در رابطه با آزمون های نظام مهندسی گفت: این آزمون از سال 1380 به صورت سالانه و گاهاٌ سالی دو بار، در مقطع کاردانی و کارشناسی برگزار می شود.

 وی افزود: شرکت کنندگان حوزه طراحی لزوماٌ باید مقطع کارشناسی، حوزه نظارت مقطع کاردانی و در حوزه اجرا، کاردان، کارشناس و مهندسان تجربی می توانند شرکت کنند.

  رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: مهندسان پس از گذراندن سه سال دوره کارآموزی می توانند در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی در آزمون، موفق به اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی می شوند و می توانند وارد بازار کار بخش خصوصی شوند.

 وی افزود: امسال آزمون نظام مهندسی در دو دوره برگزار شد که در اولین دوره در خرداد ماه دو هزار و 550 نفر و در مرحله آبان ماه دو هزار و 500 نفر شرکت کرده اند.

 قریشی گفت: در حال حاضر در کل استان کردستان دو هزار و 300 نفر کارشناس، یک هزار و 200 نفر کاردان و 600 نفر معمار تجربی دارای پروانه نظام مهندسی هستند.
 
  وی در پایان گفت: نتایج آخرین دوره آزمون تا یک ماه دیگر اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/ش


برچسب ها: آزمون ، مهندسی ، شرکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.