سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام رئیس جمهور به کنگره ملی پرسش مهر 14

پیام رئیس جمهور به چهاردهمین کنگره مهر امروز توسط وزیر آموزش و پرورش قرائت شد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در این پیام آمده است:

به نام خدا دانش آموزان‌ عزیز ایران زمین امیدم به آینده کشور و این سرزمین زیاد است و دیگران نیز به این امیدواری فرا می‌خوانم. از آن روز که پیام اندیشه ورزی، نخبگی، پرسشگری و پاسخ‌های شما به همه پرسش‌هایی که بیانگر چالشهای زندگی امروز و فردای ما و نسل های آینده هستند امید دارم.
 
مطمئن هستم که توانمندی‌های فراوان شما زمینه‌ساز زندگی بهتر،‌سربلندی بیشتر و ایفای فهمی شایسته‌تر برای تمدن نوین ایرانی در میان ملل جهان است.
 
من پرسش مهر نمادی از به کمک طلبیدن اندیشه ورزی و نخبگی شما و تمرینی برای گام نهادن در مسیر مسئله محوری، تفکرات بزرگ و دست یافتن به راه‌حل‌های مناسب برای بهتر ساختن زندگی ایرانیان می دانم.
 
بی‌سبب نگفته‌اند که بزرگی هر کس به اندازه بزرگی پرسش‌هایی است که خود را موظف به یافتن پاسخ‌های آن می‌داند از همین رو پیش نهادن پرسشهای بزرگ در هر مهر که مقارن با بهار دانایی است ابزاری برای آشنا شدن دانش آموزان امروز و اندیشمندان فردا با مهمترین چالش و مشکلات کشور است و امیدوارم که اندیشیدن به این مسائل بزرگ زمینه سازی بزرگی کردن و پرورش اندیشه‌های بزرگ در همه دانش آموزان‌ این سرزمین باشد.
 
امسال پرسشی نام پرسش مهر به خود گرفته است که تداوم تمدن ایرانی و کیفیت زندگی ما به پاسخ آن بستگی دارد. آینده حیات ایرانیان وابسته به شیوه مدیریت منابع آب است.
 
شایسته نیست جامعه و تمدنی که قریب به 7 هزار سال استوار، زاینده و مولد و خلاق بر پهنه ایران زیسته است در تنگنای شیوه نادرست مدیریت مصرف، توزیع و تقاضای آب قرار گیرد.
 
پرسش درباره آب را از آن جهت مطرح ساختم که شما از امروز به این بیاندیشید که در سرزمینی زندگی می‌کنید که بهر‌ه‌اش از این نعمت فراوان نیست و پیشینیان ما به دلیل درستی تدبیرها بر این کاستی غلبه کرده‌اند. اما متاسفانه چند دهه‌ای از یاد برده‌ایم که بر پهنه‌ای کم آب زیست می‌کنیم و پنداشته ایم که طبیعت توان جبران هرگونه رفتار بی حساب و کتاب ما را دارد. اگرچه دیر هنگام اما بر آن شده‌ایم که راه تدبیر پیش گیریم و منابع آب را درست مدیریت کنیم.
 
دانش آموزان‌ امروز و نخبگان فردا باید از اکنون بیاندیشند و شیوه‌های و ابزارهای تحقق این عقلانیت را بیابند. و جامعه ایرانی را قادر سازند تا از چالشهایی که اشتباهات گذشته پیش روی آنها نهاده است فراتر روند.
 
رئیس جمهور در پایان این پیام آورده‌ است غفلت از این مهم روزهای دشواری را برای ما به ارمغان خواهد آورد و اگر چنین کنیم زندگی بهتر وشایسته‌تری در انتظارمان خواهد بود.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.