سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی:

سرمایه گذاری در زمینه فرهنگ سازی، آمار سوانح رانندگی را کاهش می دهد/ ضرورت همکاری های مجلس و دولت در زمینه کاهش تصادفات

دکتر هاشمی گفت: اگر در زمینه فرهنگ سازی بیشتر سرمایه گذاری کنیم، شاهد کاهش آمار تصادفات نیز خواهیم بود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ وزیر بهداشت در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی با تاکید بر این که حوادث رانندگی سومین علت مرگ در کشور و دومین عامل در برخی از استان ها است، گفت: شایع‌ترین علت مرگ انسان ها در سنین 15- 20 سال نیز سوانح رانندگی است.
 
دکتر سید حسن هاشمی با بیان این که روزانه در تهران تعداد زیادی در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می دهند، خاطرنشان کرد: این روند نشان می دهد که در زمینه های فرهنگی جهت کنترل کاهش تصادفات دچار مشکل هستیم.
 
به گفته دکتر هاشمی در حال حاضر استفاده از کمربند ایمنی در کشور فرهنگ سازی شده و این نشان می‌دهد که اگر در زمینه فرهنگ سازی بیشتر سرمایه گذاری کنیم، شاهد کاهش آمار تصادفات نیز خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه 18 هزار کشته رانندگی تعداد زیادی معلولیت نیز به همراه دارد، افزود: بخش عمده ای از اقتصاد کشور درگیر حاشیه های ناشی از تصادفات است و آمار مجروحین و معلولین تصادفات 10 تا 15 درصد بیشتر از مرگ و میر است.
 
وزیر بهداشت با تاکید بر این که همه مسئولین باید جهت کنترل تصادفات همدل و همراه باشند، به بکارگیری 3 هزار آمبولانس و فعالیت 2 هزار پایگاه و 980 بیمارستان در زمینه تصادفات رانندگی اشاره کرد و گفت: فراموش نکنیم که این آمار 50 درصد نیاز کشور را تامین می کند و ضروری است دستگاه های مختلف نیز در این  امر تلاش کنند.
 
دکتر هاشمی با تاکید بر ضرورت همکاری‌های مجلس و دولت در زمینه کاهش تصادفات، خاطرنشان کرد: این روند البته زمانبر است ولی نباید آن را رها کنیم تا بتوانیم به نتیجه های اثربخش در زمینه کاهش تلفات رانندگی دست یابیم.
 
وزیر بهداشت در پایان اظهار امیدواری کرد سیاستگذاران همچنین بخش های فرهنگی کشور همکاری های لازم را جهت کاهش تلفات انجام دهند.
 
گفتنی است وزیر بهداشت، در پایان این مراسم، عضو افتخاری جمعیت حمایت از قربانیان راه‌ها شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.