سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار بروجردی با سفیر جدید ایتالیا در تهران مطرح شد؛

بروجردی: بحران‌های جاری در منطقه نتیجه اشتباه راهبردی آمریکاست/ کونچاتوری: کنترل بحران‌های منطقه‌ای بدون حضور ایران امکان‌پذیر نمی‌باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دیدار با سفیر جدید ایتالیا با بیان اینکه تقسیم بندی تروریسم به خوب و بد باعث ایجاد و گسترش گروه های تروریستی در منطقه شده است، افزود: سیاست تروریسم خوب و بد امنیت جهانی و منطقه ای را به خطر انداخته است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز یکشنبه با  "مائورو کونچاتوری" سفیر جدید ایتالیا در تهران دیدار و گفتگو کرد.
 
بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی میان دو ملت، گفت: در حافظه تاریخی مردم ایران ذهنیت مثبتی نسبت به ایتالیا وجود دارد و این می‌تواند به تحکیم و تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط میان مجالس دو کشور کمک فراوانی نماید.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بحران‌های جاری در منطقه را نتیجه اشتباه راهبردی آمریکا و همپیمانان منطقه‌ایش دانست و افزود: تقسیم‌بندی تروریسم به خوب و بد باعث ایجاد و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه شده و این سیاست امنیت منطقه‌ای و جهانی را به خطر انداخته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را سیاستی شکست خورده دانست و تصریح کرد : ابزار تحریم هیچ گاه نتوانسته باعث عقب نشینی ملت ایران از مواضع بر حقش باشد و نتیجه آن ضررهای مالی فراوان برای شرکت‌هایی صنعتی و تجاری اروپایی بوده است.
 
بروجردی در پایان با تأکید بر بحث و تبادل نظر میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور افزود: رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات عالیرتبه دو کشور می‌تواند به نزدیکی دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی منجر گردد.
 
در ادامه این دیدار مائورو کونچاتوری سفیر جدید ایتالیا با ابرازخرسندی از شروع مأموریت خود در کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را از بازیگران مهم منطقه خواند و گفت: کنترل بحران‌های منطقه‌ای بدون حضور ایران امکان پذیر نمی‌باشد و مقامات ایتالیایی همواره بر این نظر تأکید دارند.
 
وی همچنین با تأکید بر وجود توانایی‌های اقتصادی و صنعتی فراوان در دو کشور افزود : فرصت‌های مناسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد می‌تواند به توسعه همکاری‌های مشترک فیمابین منجر گردد.
 
سفیر جدید ایتالیا در پایان روند مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد توافق نهایی دو طرف می‌تواند به تسهیل و تحکیم مناسبات دو جانبه طرفین کمک نماید.
 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.