سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث یزد خبر داد:

برخورد با عاملان تبلیغ و فروشندگان دستگاه فلزیاب

محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث یزد از برخورد با هر گونه فعالیت از فروش، خرید و تبلیغ دستگاه فلزیاب با منظور حفظ اقتدار میراث فرهنگی کشور طبق قانونو با سودجویان خبر داد.

محمد مهدی شرافت مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در خصوص برخورد قانونی با دارندگان دستگاه فلزیاب در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور جلوگیری و کوتاه کردن دست سودجویان و حفظ اقتدار میراث فرهنگی طبق قانون با دارندگان دستگاه فلزیاب برخورد قاطع می‌کنیم.

مدیر کل میراث یزد ادامه داد: چندی پیش در شهرستان حاتم از توابع استان یزد اتفاقاتی ناخوشایند در همین زمینه به منظور کشف عتیقه صورت گرفت که با هماهنگی و تلاش یگان حفاظتی میراث استان و همکاری نیروی انتظامی عاملین این کار و عمل ضد فرهنگی و طبق قانون برخورد شد.

شرافت اظهار داشت: به موجب ماده واحده قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید، فروش، تبلیغ و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب مصوب 1379/12/15 مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن مصوب 16/2/1382 هیات وزیران هرگونه فعالیت در این زمینه بدون اجازه و اخذ مجوز میراث فرهنگی منع شده و غیر قانونی است.

این مقام مسئول عنوان کرد: این مسئله باعث نگرانی جامعه باستان شناسان و اهالی فرهنگ شده و برخورد قانونی به منظور حفظ اقتدار و حفاظت از آثار تاریخی وظیفه میراث فرهنگی بوده و خواهد بود و به شدت با عاملین این مسئله برخورد خواهیم کرد.

شرافت افزود: افراد سودجو که با تبلیغ، چاپ اقلام تبلیغاتی اعم از پوستر، دفترچه تلفن،‌یادداشت،‌ کتاب، بروشور و ... مردم را تشویق و تحریک به خرید دستگاه فلزیاب می‌کنند و پای خود را گلیم‌شان درازتر می‌کنند مردم را کشف اشیا عتیقه تحریک می‌کنند بدانند طبق قانون به شدت با آنها برخورد خواهیم داشت.

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.