سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حافظی خبر داد

ایران در جایگاه 189 جهان / 50 درصد تصادفات متعلق به موتور سواران است

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایران از نظر ایمنی در رتبه صد و هشتاد و نهم جهان قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رحمت اله حافظی در مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک، افزود: 16 درصد از وسایل نقلیه دنیا در قاره آسیا وجود دارد و در این بین کشور 75 میلیونی ایرانی،  1.45 درصد تلفات را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از نظر متوسط جهانی به ازای هر 100 هزار نفر 15تن در تصادفات کشته می‌شوند که این آمار در ایران دو برابر کشورهای دیگر است.

وی در ادامه بیان کرد: در برنامه پنجم توسعه در بحث کاهش تصادفات برنامه‌ریزی‌هایی شده که سالانه 10 درصد کاهش سوانح و تلفات را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: از نظر ایمنی از 190 کشور جهان ایران در سال 91 ،  در جایگاه صدو هشتاد و نهم جهان قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد تصادفات تلفات رانندگی متعلق به موتور سواران است، اظهار داشت:  در سال 91 در تهران، تعداد هزار و 310 تن در تصادفات جان خود را از دست دادند که درسال 92 این عدد به هزار و 213 تن رسید که در مجموع 7.3 درصد کاهش تلفات را داشته ایم.

حافظی بیان کرد: استانهای فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین تصادفات و  استانهای ایلام، کهکیلویه وبویر احمد و اردبیل کمترین تلفات را به خود اختصاص داده اند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: طبق آمار 51.3 درصد تلفات در محل حادثه ، 8 درصد در حین انتقال به بیمارستان و 39.5 درصد در بیمارستان بوده است.

وی در خاتمه بیان کرد: از نظر نوع وسیله نقلیه 39.4 درصد تلفات از سواری‌ها، 24.8 درصد موتور و 8.5 درصد وانت پیکان، بوده است و از نظر نوع برخورد45.8 درصد بیشترین تصادفات منجر به فوت برخورد دو وسیله نقلیه و حدود 26 درصد برخورد با عابر بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، شورا ، تصادفات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.