سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیگاری‌ها 20 درصد بیشتر به آپنه خواب مبتلا می‌شوند

استعمال دخانیات به ویژه سیگار، احتمال ابتلا به آپنه‌ی خواب را حدود 20 درصد افزایش داده و همچنین می‌تواند موجب تشدید بیماری و خطرناک شدن آن شود.

مهران صبوری، متخصص بیماری‌های تنفسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آپنه‌ی خواب تنگی نفس و قطع مکرر تنفس در هنگام خواب است که فرد مبتلا به آن در معرض خطر بیماری‌های قلبی، مغزی و فشارخون بالا قرار دارد.

وی با بیان این که اضافه وزن، استعمال سیگار، مصرف الکل، قرص‌های خواب‌آور و سابقه خانوادگی از جمله عوامل خطر ابتلا به آپنه‌ی خواب محسوب می‌شوند، تاکید کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، احتمال ابتلا به آپنه‌ی خواب را حدود 20 درصد افزایش داده و همچنین می‌تواند موجب تشدید بیماری و خطرناک شدن آن شود.

صبوری یادآور شد: تنفس نامنظم، انسداد راه تنفسی در هنگام خواب و خواب‌آلودگی در طی روز، از جمله علایم مهم آپنه‌ی خواب هستند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش وزن، پرهیز از مصرف سیگار و مشروبات الکلی، کنترل مصرف قرص‌های خواب و طرز مناسب خوابیدن به ویژه خوابیدن به پهلو، می‌تواند در کاهش خطر آپنه‌ی خواب و همچنین کاهش علائم این بیماری بسیار موثر باشد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.