سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل شورای قرآنی در غرب تهران

شهردار منطقه 5 گفت: در راستای سیاستگذاری و برنامه‌ ریزی در اجرای برنامه‌های هدفمند قرآن در جهت افزایش قرآنی تشکیل شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، پژمان پشمچی زاده شهردار منطقه 5 در این نشست که با حضور دبیر شورای عالی قرآنی شهردار تهران، مدیران منطقه روسای اداره اوقاف، آموزش و پرورش ، تبلیغات اسلامی برگزار شد گفت: حرکت در مسیر اشاعه فرهنگ قرآنی را یک اقدام ارزشمند دانست. در همین راستا شورای قرآنی فرصتی ارزشمند برای سیاستگذاری و اجرای فعالیت‌های منسجم و هدفمند قرآنی در سطح محلات است.

وی ادامه داد: افزایش معرفت قرآنی جوانان و تدبر در قرآن یکی از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری است که در همین راستا مدیریت شهری تلاش دارد با بهره گیری از مشارکت سایر سازمان‌ و نهادهای متولی در زمینه فرهنگ قرآنی در جهت تحقق اهداف و سیاستهای منشور قرآنی گام بردارد.

شهردار منطقه 5 در ادامه فعال شدن خانه‌های قرآن و عترت در سطح محلات را یکی از حرکت‌های مهم قرآنی در شهرداری بیان کرد: در این راستا برگزاری جشنواره شمسه قرآنی در سال‌های گذشته دستاوردهای مهمی همچون شناسایی نخبگان قرآنی و پتانسیل‌های محلات را داشت.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد هماهنگی و حمایت از تشکلها و گروه‌های فعال مردمی در جهت هم افزایی و ارتقاء فعالیت‌های قرآنی از دیگر اهداف شورای قرآنی است افزود: امید است با مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادهای متولی گام مؤثری در افزایش معرفت قرآنی برداشته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و همچنین نیازهای متفاوت مناطق و محلات سطح شهر شورای قرآنی مناطق با هدف برنامه ریزی و تصمیم سازی فعالیت‌های قرآنی بر اساس اولویت‌ها وظرفیت‌های منطقه تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کوششی، دبیر شورای عالی قرآن شهردار تهران در ادامه این نشست با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری مبنی بر ایجاد تغییر رفتار شهروندان مبتنی بر معارف دینی گفت: باتوجه به گستردگی فعالیت‌های قرآنی شورای عالی قرآنی در شهرداری تهران با هدف انجام و هماهنگی بیشتر در کارهای دینی و ایجاد وحدت رویه و همچنین تخصصی کردن خانه های قرآن و عترت درمحلات شهر تهران به تدبیر شهردار تهران تشکیل شد.

وی تقویت و گسترش انس با قرآن کریم در سطح منطقه، ترویج مفاهیم قرآن، عترت و تقویت خانه‌های قرآن و عترت در محلات را از اهداف شورا خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای این حرکت قرآنی تبدیل خانه‌های قرآنی و عترت به مراکز تخصصی و همچنین حمایت و تقویت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مردمی درجهت اثر بخشی بیشتر فعالیت‌های قرآنی است.

دبیر شورای عالی قرآنی شهرداری تهران از شناسایی توانمندی‌ و ظرفیت‌های قرآنی و مذهبی منطقه و مشارکت آنان در جهت توسعه فرهنگ قرآنی از جمله وظایف شورای قرآنی مناطق برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ظرفیت ، هدفمند ، قرآن ، شهردار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.