سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

32 هزار خانوار روستایی و عشایری در خراسان شمالی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در استان گفت:هم اکنون در استان 32 هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، اسدی در همایش گام های مطمئن برای آینده ای مطمئن' که در سالن فنی حرفه ای با حضور کارگزاران و مسولان استانی و کشوری برگزار شد، گفت: خراسان شمالی در زیر پوشش بردن گروه هدف در سال جاری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 63 کارگزار در استان فعالیت می کنند،افزود: هم اکنون 314 خانوار روستایی و عشایری در استان از خدمات مستمری این صندوق بهره مند شدند.

اسدی اظهار داشت: برداشت سقف سنی و همچنین بیمه کردن کشاورزان ساکن در شهر نیز دلیل افزایش قشر روستایی به خدمات بیمه ای بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایرکشور نیز در حاشیه این همایش گفت: شش میلیون نفر از جمعیت روستایی، عشایر و کشاورزان شرایط عضویت در صندوق را دارند که از مجموع این تعداد تاکنون یک میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند.

محمدرضا رستمی با بیان اینکه برداشتن سقف سنی برای تحت پوشش قرار دادن گروه هدف و همچنین ارائه خدمات به کشاورزان ساکن در شهرها که در سال جاری اجرا شد، افزود: اقبال اقشار روستایی به زیر پوشش قرار گرفتن بیمه نسبت به مدت مشابه پارسال سه برابر رشد یافته است.

وی گفت: در سال جاری نیز ارائه تسهیلات به کارگزاران و مستمر بگیران مصوب شد که بزودی این گروه از تسهیلات برخوردار خواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: با توجه به پدیده خشکسالی هم اکنون نخستین اولویت در استان افزایش بهره وری از آب و خاک است.

عبدالله یوسفی اظهار داشت: 50 هزار هکتار از اراضی استان مستعد آبیاری تحت فشار است که هم اکنون در 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای آبیاری تحت فشار در هر هکتار از اراضی استان سالانه 4هزارو 400 مترمربع در مصرف اب صرفه جویی می شود، افزود: امسال بیش ار 60 میلیارد ریال اعتبار، برای اجرای طرح های نوین آبیاری در استان اختصاص یافت.

یوسفی گفت: 82 هزار خانوار بهره بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد.

در پایان این همایش 10 حکم مستمری به بازماندگان و اهدای جوائز به 7 کارگزار نمونه استان اعطا شد.


انتهاي پيام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.